Oris 65 diver a seriously cool watch, maar...

Ralph, als je zoveel Engelse teksten plaatst, moet je wel even de bijvoeglijke naamwoorden correct gebruiken :wink:

Heb het maar voor je aangepast in je titel.

1 like

Ik zou hem sowieso tweedehands kopen, die dingen schrijven behoorlijk af. Ik heb de mijne in nieuwstaat voor een spreekwoordelijk prikkie weggedaan. Los van de hele kleine minpunten, heb je dan voor de prijs die je betaalt voor een gebruikte, een topdeal.

1 like

Jouw mm300 met een hogere listprice mag -10 en + 15 per dag lopen. :thinking:

En de mm200 die je laatst had met een listprice van 1100 mag zelfs -20 en + 25 :wink:

6 likes

Als je hem nabij de listprice koopt ja, koop je hem met een leuke korting dan valt het best mee.

Persoonlijk vind ik dat Oris hele mooie horloges maakt qua design. Daarmee spelen ze mooi in op de populariteit van “alles wat oud is” met retro en vintage-geïnspireerde horloges. Daar ben ik zelf ook een groot fan van.

Om die reden heb ik vaak naar Oris horloges gekeken. Nieuw zou ik ze persoonlijk niet kopen. Ik vind toch dat de prijs wat hoog is voor de specs. Sellita SW200 is prima maar niet iets om enthusiast van te worden. 100 meter water resistance is ook prima maar inspireert ook geen gevoelens van uniek vakmanschap zoals wij dat kunnen waarderen in horloges.

Als het de prijs waard is, dan is dat in mijn ogen vooral door het ontwerp. De prijs van dit horloge bevind zich dan ook een beetje in niemandsland. Qua specs zet je deze naast midrange horloges in de Swatch groep van 750-1000 euro. Maar Oris heeft een bepaalde luxe appeal en gaat volgens mij bewust in prijs net onder dat luxe segment zitten. Heel slim want daar is ruimte. Maar wat mij betreft moeten ze nog een slag maken om hun plek daar te rechtvaardigen. Beter gereguleerde uurwerken, upgraden naar Sellita SW300/500 of een unieker materiaal voor de bezel. Ik noem maar wat. Iets om ze te onderscheiden van het lagere segment. Andere merken doen dat immers al met goedkopere horloges.

3 likes

Ik kan je zeggen dat deze ruim onder de vraagprijs is weggegaan. Wat is de scherpste nieuwprijs waarvoor je ze kunt kopen, 1300 eur zo ongeveer?

Ja zoiets maar mogelijk met stalen band. Ik zeg niet dat je ze afschrijvingsloos kan verkopen maar de afschrijving is niet minder erg/erger dan andere nieuwe horloges in deze prijsklasse. Zelf verkoop ik nauwelijks horloges en houd van stickers pulken, maar voor de flipperaar is tweedehands icm een laag bod de beste weg inderdaad.

Never looked at it like that. Heb je opzich een punt, maar het gevoel is anders. Seiko is Japans en Oris is Zwitsers. Een Zwitsers merk dat niet voor precisie gaat is hetzelfde als een Italiaan die niet van pasta houdt :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die Japanners houden anders ook wel van precisie :sweat_smile:

2 likes

Maar welke AD verkoopt Oris dan met 45 procent korting? Procentje of 15-25% kan ik inkomen maar 45% klinkt echt heel bizar en onwerkelijk…:sweat_smile:

Je hebt gewoon nog steeds niet in het mooiste draadje van het forum gekeken hè… potverdori

5 likes

De enige plek waar zoveel liefde is voor mijn hooguit matige foto’s / bijdrage :stuck_out_tongue:.

2 likes

Het vervolg denk ik te begrijpen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Can’t find it. Tell me more :scream::+1:

De 65 is gewoon een fucking coole watch, met een sicke dial, hourmarkers en bezel. Echt bang for your buck en seriously cool, zeker op de steel bracelet. En je weet toch, never pay retail!

11 likes

Fucking A!

2 likes

Begin jij nou ook al Engels te brabbelen. :thinking::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

geloof ik of niet @royke74?

Sorry man, I don’t understand what you’re saying…

1 like

Me too :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like