Eigenlijk altijd een duikhorloge lelijk gevonden. Laatst zag ik een Oris 65 en was verbaasd dat ze ook best mooi kunnen zijn in een juiste verhouding.
Nu is een Oris 65 ongeveer dubbel mijn budget plus nog extra. Ik kwam via HF een Yema Superman tegen als alternatief. Best leuk maar die lock op de bezel is best jammer.
Terug bij mijn altijd vertrouwde Seiko kwam de SPB051 voorbij. Klopt helemaal qua horloge en 700 euro is maximaal haalbaar.
Weten jullie nog meer alternatieven in deze prijsklasse? Ik hou van de verhouding van bovengenoemde modellen en de SKX verhouding vind ik niet mooi.
De Oris 65, is echt een mooi horloge. Zou zelf, omdat ik de Sinn 104 al heb , nog even doorsparen en voor deze gaan.
Wat ik ook een mooie Seiko vind is de SPB077. Deze valt wat kleiner, vind zelf de kast mooier en heeft veelal dezelfde specs (oa Dia-shield en uurwerk) als de SPB051.
Ik ben zelf, in de prijsklasse <€900 (2dehands) voor de Sinn 104 gegaan. Dit is eigenlijk een pilotenhorloge maar wel met een WR van 200m en lijkt imo ook wel op een duiker. Ik heb een witte, maar er zijn ook nog donkere kleuren.
Voor ongeveer 400 euro tweedehands (nieuw ook nog beschikbaar binnen budget) hommage van de Grand Seiko Diver 6159 7000…Tactico Anko (Spaanse forum HfLE) 1000m waterdicht, limited edition, geweldige afwerking etc etc… En nee de mijne blijft…
Heren. Ik weet dat dit een stokpaardje van me is. Maar als we nu eens gewoon iemands maximale budget respecteren? Hij zegt duidelijk dat 700 het maximaal haalbare is. En vraag alternatieven in die prijsklasse. We weten niet hoeveel TS maandelijks kan sparen en sowieso is voor normale mensen (die niet op dit forum zitten) 1500 euro voor een horloge tamelijk veel.
Geef hem dan ook alternatieven in die prijsklasse in plaats van te zeggen dat hij het horloge moet kopen dat hij niet kan of wil betalen.
Hmm…je hebt gelijk. Ik heb gereageerd nav de topic titel ipv het bericht goed te lezen.
Enfin…Oris 65 is tweedehands voor rond eur 850 te krijgen dus zou wellicht haalbaar kunnen zijn voor TS? Nieuw gaat toch snel richting eur 1300 dus dat valt af.
Bedankt voor de reacties en de alternatieven. 700 is toch echt wel mijn maximale budget. Ik had de Oris gezien en kwam zo op de Yema die een stuk betaalbaarder is en met korting nieuw rond de 700 euro is. De SBP051 komt ook op 695 euro nieuw.
Helaas zit het er voor mij niet in om nog meer geld vrij te maken voor een horloge.
Bedankt voor de tip in het blauwe deel. Die had ik nog niet gezien.
Nee, het is iets Frans ik heb tegen wil en dank meerdere Franse producten in gebruik zoals speakers en een Asba drumstel, functioneert allemaal uit de kunst maar heeft allemaal wel de Franse slag in de afwerking