Oris aquis automatic

Hi forumleden,

Ik ben me breed aan het oriënteren op een nieuw horloge. Nu kwam de gewaardeerde Oris Aquis voorbij. Prachtig horloge en wel echt wat ik zoek. Alleen viel me op dat er 2 versies zijn van de aquis automatic met keramische bezel. Zie onderstaand foto’s. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de 2. Beide dus automaat en keramische bezel.

Iemand een idee? Alvast bedankt

2 likes

De onderste is het nieuwste model

1 like

Het nieuwe model is iets smaller en de band is ook net iets kleiner (1mm geloof ik…)

De ‘oude’ versie heeft een dikkere, zwaardere stalen band.

De nieuwe is er naast in 43 ook in 39,5 mm

Video is altijd handig.

Is al wel een hele tijd geleden dat ik deze heb bekekn, dus weet neit meer hoe goed de video is.
Maar als ik er nu doorheen skim, volgens mij best informatief.

:slightly_smiling_face:

2 likes

Bedankt voor jullie vlotte terugkoppeling. Goede video ook :+1: thanx. Aantal verschillen dus (43mm kast tegen 43,5mm, band is lichter en smaller geworden en minder uitgesproken randen in de links, kroon is volledig gepolijst tegen een nieuwe kroon met matte afwerking erin, etc. ) Ik vind eerlijk gezegd het oude model iets mooier, maar dat voornamelijk door de grovere band). Al met al een pracht klok… Dit moet m misschien toch maar gaan worden.

Nogmaals dank iedereen :+1:

2 likes

De nieuwe is volgens de video hierboven 43,5mm tegenover 43mm van t oude model :wink: en dan extra is de kleinere maat

Ja eigenlijk nog mooier dan de nieuwe en ook de lugs zijn iets mooier van de oude… Iets grover

Dat was voor mij juist de reden om voor rubber te kiezen toen ter tijd, persoonlijke smaak valt niet te twisten.

Heb je hem al gepast?

Verder niets dan lof over dit horloge, mij altijd erg goed bevallen.

Nee nog niet… Wil zaterdag op pad ervoor :+1::wink:

Ik heb beide varianten gehad, de oude vind ik qua bracelet prettiger, meer uitgesproken, grover zoals je zegt.

Al meer dan een half jaar heeeeeeeeel tevreden met de “oude”:heart_eyes:

4 likes

Ik heb de nieuwe versie een jaar nu.
En ik vind hem geweldig :blush:

Het is in elk geval nog steeds mijn favoriete horloge (en blijkbaar ook bij mijn Instagram volgers). En vind hem heerlijk om te fotograferen … en te dragen natuurlijk.

Ben benieuwd of je de oude versie nog makkelijk kan vinden.

Als je het een echt mooi model vind, kun je niet fout gaan met de oude of de nieuwe :slight_smile:

4 likes

Nieuwere model vind ik zelf veel mooier, en dat komt vooral door de vorm van de wijzers. Het strakke vierkantje in de nieuwe urenwijzer ipv het bolletje in de oude ronde wijzers maakt het helemaal af.

1 like

Das echt smaak, want van alles wat jij hier schrijft denk ik… Mhuaaaa :joy::+1: ik vind de oude stijl wijzers juist ‘anders’

1 like

Wat is die kleur toch mooi :star_struck: ik snap dat je content bent :+1:

1 like

Wat is eigenlijk de insta ‘veur dees schôn ploatjes’ dan?

edit: al gevonden in je profiel, sorry

1 like

Ah, ik zie het !Thanx ! :blush:

Inmiddels voor de oris Aquis op pad geweest. Prachtig horloge. Echter de versie die ze op voorraad hadden bleek de 36mm dames versie :sweat: vandaar dat deze afgeprijsd was. Stond niet duidelijk in de beschrijving en was ook niet in me op gekomen dit even vooraf te checken. De normale retail-prijs ligt nog net boven budget (ca. 1800 euro). Vanmiddag echter wederom op pad… Mezelf een beetje vergapen aan etalages en wellicht iets passen :blush:

2 likes