Oris Aquis GMT vs Date / steel vs rubber.

Nieuw zonder papieren…?

1 like

Ik ben destijds ook voor staal gegaan… En heb tijdens het passen c.q. onderhandelen een rubberen band erbij ‘gescoord’.

Dit moet gewoon kunnen bij een AD.

Mocht je met 2 banden naar huis gaan, vergeet dan niet er ook een speciale 3-poot schroevendraaier erbij te… ‘scoren’ :grin:.

3 likes

In Amsterdam gewoon Oris…zag ze gisteren nog liggen. MauriceLC, FC , Seiko en idd de hele swatchgroep behalve Omega.
Hudson bay is verschrikkelijk.

1 like

Zie dat ze ze online ook nog verkopen. In Den Haag al 2 jaar niet meer.

2 likes

In Eindhoven zijn ze in ieder geval niet meer in de winkel te krijgen, afgelopen week nog even gekeken of er toevallig lagen.

1 like

Ik heb de groene date - omdat 'ie groen is :slight_smile: - op staal.
Als je toch voor blauw gaat: De GMT!
Op staal is het inderdaad een zware klok, maar de band is zeer comfortabel.
Rubber zou ik er inderdaad bij bietsen als je naar een dealer gaat, (en dan inderdaad die schroevendraaier niet vergeten!). Als het óf het een óf het ander is, zou ik (is persoonlijk) voor staal kiezen.

3 likes

Ik vind persoonlijk de GMT wat te druk. Maar wat je ook kiest; ga voor staal :slight_smile:

1 like

Zou zeker even langs een dealer gaan. Heb net zelf een Aquis big day date (blauw) aangeschaft met stalen band deze is nog net iets groter (45mm). Super strak klokje. De nieuwe Great barrier reed limited collection is ook gaaf. Veel succes met het maken van je keuze!

1 like

Foto? :wink:

Ik zou zelf eerder kiezen voor de gewone.
Die heb ik een tijdje geleden gepast in Amsterdam.
Echt een schitterend horloge.
Die GMT is ook tof, maar ik vind de gewone wat meer in balans.
Als je budget het toelaat zou ik hem op staal kopen en de rubberband er los bijkopen.
Heb ik ook gedaan bij mijn Sinn.
Als je voor één band gaat, zou ik voor staal kiezen.
En zoals vele andere hier zeggen, bezoek gewoon even een oris dealer in de buurt om te passen.
Succes met kiezen!

1 like

Zeker voor staal gaan en er, zoals velen al schetsten, een rubbertje erbij kletsen.
Ik zou ook zeker als je keuze gemaakt is Een Haagse dealer die ook op Chrono24 adverteert eens volgen. Daar is best wel mee te dealen. Volgens mij nu al best strakke prijzen.

2 likes

Staal.
En dan de donkerblauwe rubberen band er bij scoren.
Ziet er fantastisch uit!

Ik heb mijne bij olfert & co gekocht voor een zeer nette prijs.

1 like

Heb de GMT gepast, niet genomen omdat hij erg druk is, en de band, duidelijk staal en de rubberen erbij bietsen. Heb nu de Great Barrier gekocht :sunglasses:

3 likes

Gefeliciteerd!! Morgen foto’s??? :wink:

1 like

Heb zelf de oris carlos costa limited editie. Met stalen en rubberen band. Ben er zeer tevreden over. Is een grote klok maar mag gezien worden. Draagt fijn en comfortabel

1 like

Ik ben er uit! Vanmorgen de “gewone” Aquis date op staal geprobeerd en deze beviel me uitstekend!
De GMT heb ik niet in het echt gezien maar vind deze toch nèt wat te druk en minder in balans.

Goede deal gemaakt met blauw rubber erbij.
Heb 'm nog niet, waarschijnlijk komt deze morgen. (Gekocht bij een AD in het zuiden des lands).

Bedankt voor alle input. Ik houdt jullie op de hoogte!

12 likes

Hij is binnen (eergisteren al)!
Ook de blauwe rubberband is inmiddels op de mat gevallen.

Wat een geweldige keuze…

8 likes

Ha fcdh, deze had je nog tegoed (was met vakantie) mijn Oris Aquis Big Day Date met stalen band. Weegt 210 gram maar dan heb je ook wat :joy:

5 likes

Lekker hoor zo’n blok staal om je pols! Bij mij nu op rubber maar binnenkort ook maar weer op staal