Oris Aquis GMT vs Date / steel vs rubber.

Beste horlogevrienden,

Ik kan er maar niet uitkomen!
Heb mijn oog laten vallen op een Oris Aquis met de blauwe wijzerplaat. Inderdaad een forse klok maar met een pols van 19cm lijkt me dat geen punt.
Wegens het gebrek aan een Oris dealer in de buurt zal het een “blinde” koop worden…

Ik neig licht naar de GMT versie… gewoon omdat ie net even anders is dan de “gewone” Aquis.
Maar dan ook nog de keuze tussen staal en rubber. :thinking:

Hier toevallig bezitters van een GMT?
Alle hulp is welkom :pray:t2:

Groet, Roel

2 likes

Naar een dealer rijden in plaats van spijt krijgen dat je het verkeerde horloge hebt gekocht. Succes!

3 likes

Met Oris kun je niet fout gaan :wink:
Ik kan je alleen wel aanraden eens te gaan passen en vooral te voelen hoe het staal en het rubber draagt.
Waar kom je vandaan als ik vragen mag? Er zijn redelijk wat Oris dealers door het land heen te vinden.

2 likes

Geloof dat @GMTplus1 hier wel wat nuttigs over kan vertellen.

1 like

Sowieso voor staal gaan.

2 likes

Ik heb het oud model date maar die GMT​:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:vind ik zooooo mooi
Ik zou het wel weten. En ik wissel de mijne af met rubber en staal. Met die hitte vd aankomende dan lijkt staal me wel wat prettiger

1 like

Ik zou ook de GMT nemen, net wat specialer dan een reguliere GMT zonder te druk te zijn. Als bonus zit in de GMT het sw300 caliber in i.p.v. het sw200-1 als ik het goed heb.

1 like

Ik vind de Date net wat rustiger ogen dan de GMT. Ja, je zou ook kunnen zeggen net wat saaier.:wink: Voor wat betreft banden, als het budget het toelaat, op staal kopen en rubber erbij kopen. Tot slot zou ik zelf toch een poging doen eens eentje irl en om de pols te kunnen zien. Dat is toch wel belangrijk, vind ik dan. Maar goed, ik weet natuurlijk niet hoe ingewikkeld dat voor jou is. Succes met beslissen!

2 likes

Wie weet is er een HFer die in de buurt woont waar je zou kunnen passen. Heb zelf oude type Aquis met staal en rubber. Met staal echt een flink horloge om de pols. Met rubber weer heel anders, super comfortabel, maar minder aanwezig. Passen en kijken dus! Of gelijk met beide banden kopen :wink::+1:

1 like

Absoluut naar de dealer rijden en er gewoon een leuke dag van maken…

2 likes

Echt, ga ergens passen. Kost je een paar uurtjes, so what. Grote aankoop, dus die paar uur is het wel de moeite waard. De meeste Bijenkorfen hebben ze denk ik wel, maar over het algemeen waardeloos personeel.
Wel een goede keuze :+1:t4: en iig op staal nemen. Bij een dealer de rubberen erbij bietsen, moet kunnen.

En persoonlijk zou ik de gewone kiezen…

1 like

GMT ! :heart_eyes:
No question :blush:

3 likes

Nou zie ik dat je uit Twente komt…dus v Baal in Nijmegen of Münster. Er zit ook toch wel wat in Enschede?
Nou moet ik zeggen, zonder auto is het waarschijnlijk wel lastiger.

1 like

De date toont rustiger, meer in balans
En die stalen band zit heerlijk. :+1:

1 like

:point_up:

3 likes

Gruyters alhier heeft Oris.

1 like

Bijenkorf verkoopt tegenwoordig alleen nog maar merken vd swatchgroep. Geen Oris meer dus. Net als Hudsonsbay

1 like

Bedankt voor de tip :blush::yum:

2 likes

Op Chrono viel me een (voor mij bekende) verkoper op die de set volledig nieuw aanbied echter zonder “papieren”.

Voor mij een “vreemd” verhaal of toch een buitenkansje?

Inderdaad! Vergeef me mijn ogenschijnlijke luiheid :slight_smile: Dat wordt dus passen in Enschede!

Allen bedankt voor de reacties tot dusver! Dit wordt bijzonder gewaardeerd!
De keuze voor staal staat vast (met mogelijk als extra de rubberen band).

2 likes