Oris Aquis horlogebandje vervangen

Ik heb een mooie rubber band voor mij Oris gekocht. Op YouTube heb ik een filmpje gevonden waarin wordt uitgelegd hoe dit moet. Weet iemand hoe het zwarte blok heet waarin hij het horloge vastklemt? En weet iemand ook waar ik deze kan kopen?

Als het voor t oude type band is (zonder tri wing) , heeft Oris voor een paar euro een super handig setje. Er zit een soort sokkel bij waar je het horloge op zet en dan kun je de andere kant zo los schroeven:

2 likes

Misschien een domme vraag, maar hoe weet je wanneer het het oude type band is? Het betreft een Oris Aquis Red LE.

Oud model = gewoon schroefje,
nieuw =
image

als het niet lukt, of als je twijfels hebt, gewoon even een goede winkel in lopen. Die fixen dat binnen 3 minuten voor je.

1 like

Doe het zelf voorzichtig met 2 schroevendraaiers en met iemands hulp erbij.

1 like

Weet jij waar ik dit setje kan kopen?

Van de Red LE weet ik dat het het ‘oude’ model betreft, daar zit dus een gewoon schroefje in.
Het setje wat @royke74 noemt kan handig zijn, je kunt het echter ook voor elkaar krijgen met schroevendraaiers.

Wat dat betreft is die tri-wing echt een stuk fijner.

1 like

@OrisBoutiqueAmsterdam misschien?

Echt een bandenswapper is de Aquis niet :stuck_out_tongue:. Zelf rol ik altijd een theedoek op en leg het horloges hierom (en soort kunstarm). Op die manier blijft hij altijd op z’n plek en kan ik de band met twee schroevendraaiers loshalen. Eén kant is een klein schroefje en de andere kant de buis waar deze in zit, dus één kant vasthouden en de andere draaien.

1 like

Haha daar ben ik achter, maar wat is het een mooi horloge. Bedankt voor de tip. Ik ga dit proberen.

Gelukt :grinning::tada: bedankt voor de hulp allemaal.

5 likes

Netjes .

1 like

Netjes … hoppa. :smiley::+1:

1 like