Oris aquis, longines hydroconquest of?

Jaja kalm…

Dit

  • meer eigen smoel tov de hydro

Bedankt allemaal, dit bevestigd ook wat ik zelf al aan hem aangaf: ga voor de aquis (maar als aanvullende tip: probeer ze beide naast elkaar te passen)

Mijn eerdere tip om voor een aquis te gaan heb ik zelf maar even opgevolgd

10 likes

Aquis. Geweldige kwaliteit voor het geld. Inderdaad nieuwe model nemen.

1 like

Deze of in een van de andere varianten:

7 likes

Ik heb beide modellen en de Aquis is mooier afgewerkt. Ik draag de Aquis ook vaker

1 like

Zo te lezen ben ik in de minderheid maar toen ik voor deze keuze stond heb ik voor de HydroConquest gekozen. Ik vond deze iets unieker met de grote cijfers en het merk Longines spreekt me meer aan :grinning:.

5 likes

De Longines is zeker fraai, maar haalt het qua kwaliteit van de kast en afwerking niet bij de Oris. Ook de uitstraling van de Aquis is anders.

1 like

Ik vond het verschil niet bijzonder groot, de Aquis is ook heel mooi en dan vooral de groene uitvoering! Wat ik wel wat minder vond bij de Aquis is het glas dat wat minder ontspiegeld is.

2 likes

Zoals uit het topic ook blijkt is de Aquis voor het gros van de mensen gewoon de betere optie. Ik val net als @Capitano in de minder populaire groep. Ik ben uiterst tevreden met mijn Hydroconquest en gooi er gewoon even wat voor- en nadelen van de HC in (mocht je collega de keuze nog niet hebben gemaakt):

Voordelen:

  • De prijs
  • Het ontspiegelde glas (Zoals @Capitano al aangaf): Zorgt voor hele goede afleesbaarheid en heb al enkele keren gehad dat iemand ineens z’n vinger tegen het glas drukt om te checken of er wel glas in zit :sweat_smile:
  • Uurwerk. Dan met name de gangreserve. Het L888 uurwerk (Aangepast ETA 2892) heeft een 64 uur gangreserve. Beduidend meer dan de 38 uur van de Aquis. Ook is de HC mede door het uurwerk relatief dun, maar dat hoeft niet per se een voordeel te zijn.
  • Je kan banden swappen. Ondanks de onhandige 21mm bandenaanzet kun je er bijv. prima een Nato oid tussen proppen.

Nadelen:

  • Lume laat te wensen over. Mag je meer van verwachten bij een duiker.
  • Longines heeft duidelijk bespaard op de sluiting. Betreft een relatief eenvoudige frictie sluiting, die overigens wel prima z’n werk doet.
  • Frictie pinnen in de band t.o.v. schroeven in de Aquis.

Als je kan leven met de bovengenoemde nadelen en het design kan waarderen heb je aan de Hydroconquest denk ik een hele goede.

4 likes

@TiBrew Zo dat zijn mooie foto’s zeg! Van de Tudor zijn ook geweldig, kan ik echt van genieten thanks :+1:

1 like

Goede opsomming @TiBrew!

Gelukkig heeft iedereen een eigen mening en blijven horloges een persoonlijke en, voor ons ‘liefhebbers’, emotionele keuze. :grinning:

2 likes

Thanks! Altijd een leuk compliment :grinning:

2 likes

Uiteindelijk moet het natuurlijk jouw eigen keuze worden, op basis van jouw voorkeuren, wensen en vooral smaak.
Daarom, zoals al vaker en eerder hier gezegd, ga ze vooral allebei passen, maak een leuk fotootje zodat je tijdens de overweging kan terugkijken en pas desnoods nog eens.

Mijn keuze is dus, zoals ik hiervoor al heb genoemd, voor de HydroConquest geweest indertijd; ik ben daarbij voor de grijze variant gegaan met de keramische bezel.

En niet om jouw keuze te beïnvloeden, maar om mijn keuze te bevestigen, wat foto’s van de mijne (beetje jammer van de beperkte hoeveelheid daglicht vandaag, waardoor de kleur niet zo mooi tot zijn recht komt op de foto’s)