Oris aquis, longines hydroconquest of?

Een collega van me orienteert zich op een horloge in de categorie oris aquis of longines hydroconquest in een range van 39-41mm en de desbetreffende prijscategorie (ca. €1.500,-) Ik ben hier niet zo erg in thuis dus suggesties of tips zijn wenselijk :smiley:

2 likes

Neem de Oris Aquis, beter gebouwd en allround mooier :+1:t2:

15 likes

Aquis

3 likes

:point_up_2:

1 like

Aquis 100%… Zeker de 41,5mm lijkt me een topper :ok_hand::+1:

2 likes

Persoonlijk vind ik deze ook erg leuk, normaal rond de 2.000 euro maar zeker goedkoper te vinden.
Net een specialer uiterlijk met de BOR-band en de conische keramische bezel. Wel lekker 80 uur gangreserve voor wanneer je collega wat minder ‘bekend’ is met automaten, kun je het hele weekend zonder zorgen laten liggen! Wel 42 mm en dus wat groter dan gewenst, maar lug to lug is ongeveer 48mm dus zo groot is dat niet.

Mijn ex:
afbeelding

11 likes

Deze zal ik ook graag eens willen zien. De 39,5mm vond ik aan mijn pols niet mooi in verhouding. 43,5mm is ook beter te dragen dan de maat doet vermoeden.
Tov de hydroxonquest zeker de Aquis, maar de cpt cook (als hierboven), Seiko spb14x serie, Oris 65 en de Doxa sub200 lijken me ook mooi.

1 like

+1

2 likes

Ik zou ze allebei passen, beide erg mooi maar de Aquis ligt een stuk hoger op de pols. Ben zelf uiteindelijk voor de Longines gegaan :slight_smile:

2 likes

Ik zou zeker voor de Oris gaan! Mooie strakke horloges.

1 like

Ik heb zelf de HydroConquest (waarbij ook de Aquis in de overweging mee is genomen) en hij bevalt nog steeds geweldig!

1 like

Allebei gaan passen? En dan rustig nadenken en dan voor de Aquis kiezen :wink:.

1 like

Ik vind de aquis verreweg de beste optie. Wel de nieuwe met keramische insert en wat subtielere band (dunner).

De longines hcq vind ik echt ontzettend lelijk en goedkoop ogen.

Aquis in de 41.5 mm versie :star_struck:

Nieuw in dat budget zou ik voor een seiko spb14x gaan. Welke je kiest maakt niet eens veel uit denk ik, hoewel de spb145 erg sprekend is en je relatief nog weinig ziet.

image
Aquis natuurlijk, fotootje van eergisteren :star_struck:

6 likes

No-brainer… Aquis!

No-brainer Longines Heritage diver!! :wink:

3 likes

Oris Aquis

Ik blijf de Oris Sixty-Five ook een topper vinden in die categorie.
Ook een duiker, maar die kun je denk ik bij ook iets meer verschillende gelegenheden dragen omdat hij wat platter is en hij ook normale banden kan hebben.