ORIS ARTIX GT DATE: 37mm on my wrist?

Ik wil 37mm Oris Artix GT kopen. Maar weet ik niet of het is te klein voor mijn pols.

Mijn pols is 20cm. Wat denk je?

1 like

18mm Bandje?
Misschien wat ieletjes… Maar volgens mij is de dial mooi groot… Ik zou 'm passen!!

1 like

Da’s naar moderne maatstaven wat aan de bescheiden kant voor jouw polsen. Maar passen is de enige manier! :thumbsup:

1 like

Is deze er alleen in de 37mm uitvoering? … denk dat je zo’n soort horloge qua polsformaat ook prima in 42mm kunt hebben (geldt volgens mij iig voor de rest van de horloges uit de artix gt serie wat formaat betreft)

1 like

Er is 42mm ook. Maar is er $250 verschil :frowning:

Het is voor $569. Moet ik een schot geven?

Zou dan zeker voor de 42 mm gaan in jouw geval. Ik zou de 37 kiezen - maar ja, 16,5 cm polsen hier.

1 like

Zelf heb ik een (platte) 17,5 cm pols en vind ik 37 mm doorgaans al te klein. Ik zou doorsparen voor de 42mm met jouw polsen.

1 like

Als ik dat zou schrijven heb ik gelijk weer een ban te pakken

6 likes

Zou even kijken of je kunt passen … ik heb 17.5/18cm polsen en mijn grootste horloge is 44mm (wel de max btw) mij zou zo op t eerste gevoel 37mm al te klein zijn alhoewel de 36mm tudor bb niet eens slecht stond. … met jouw formaat polsen … passen dus :slight_smile:

1 like

Ik heb dezelfde polsmaat, alles kleiner dan 40mm vind ik ik te klein.
Ik zou voor de grotere uitvoering kiezen!

1 like

Wat ik of anderen denken is niet zo relevant. Wat je zelf denkt wel. En dan vooral of je denkt aan de huidige ‘norm’ te moeten voldoen.

1 like

Dak je wel allemal. Ik besloot niet te kopen: Ik voel niet comfortabel!

Het blijft een smaakkwestie. Er zijn honderden Seiko 5 modellen in precies 37mm, je zou er één een week (of een maand) kunnen dragen om te kijken of de maat went. Als je hem daarna kwijt wilt lukt dat vast wel met max €25 verlies.

Ik denk eerlijk gezegd dat dit toch wat klein gaat uitvallen. Zelf vind ik diameter ondergeschikt aan lug-to-lug breedte, maar de lugs gaan in dit geval niet veel helpen, denk ik.

Oris is cool! Maar…

Ik heb SARB033 (38mm) ook, en denk ik het is een beetje klein. Zo 37mm is, weet ik niet :frowning:

Ik heb een pols van 19+cm en heb mijn Speedmaster Reduced na 2 weken er uit geflipperd, was eigenlijk geen gezicht dus in jouw geval zou ik zeggen…niet doen. 42mm is aan te raden.

1 like

18cm polsomtrek, 42mm artix;

4 likes

Eigenaardig.
Ik heb 20.5 cm polsomtrek en ik vind alles > 40 mm te groot!
Nou ja, smaken verschillen zullen we maar zeggen.
Mooie klok, trouwens.