Oris beurt laten geven? Waar?

Goedenavond, waar kan ik mijn Oris Artix Moon het beste een beurt laten geven? Ik merk de laatste tijd dat bij niet dragen de gangreserve minder wordt.

mvgr

Folkert

1 like

Regio vermelden zou zinvol zijn denk ik. Anders komen er wellicht tips van Roodeschool tot Eede…

Grt. Marco

Ja dat is inderdaad een hele goede!! Het is al laat, wijntje op…

Regio Delft

O.K., dan heb ik geen verdere nuttige bijdrage/antwoord helaas.

Andere leden uit het westen, kom er maar in…

Grt. Marco

Een beetje semantisch maar bij het niet dragen van een automaat neemt de gangreserve in uren altijd af…afijn een beetje flauw, excuus.

Ik heb zelf uitstekende ervaringen met @PeterLC in Rotterdam hoewel ik niet weet of hij dit calibre doet. Een PBtje kan natuurlijk nooit kwaad.

Mooie klok overigens :thumbsup:

Dat de gangreserve terugloopt dat is m.i ook normaal maar waar hij bij niet dragen tot een half jaar geleden nog makkelijk de 38 uur aanhield is dit nu echt minder dan 24 uur. Ga een pbtje wagen. Dank je wel!

mvgr Folkert

Snappum. 6 maanden niet dragen reduceert de gangreserve met 30%, lijkt me inderdaad niet goed.
Mogelijk een reiniging en nieuwe olie maar dat is gezond boeren verstand, geen verstand van zaken :grin:
Succes!

1 like

Niet dat ik t horloge een half jaar niet gedragen heb maar tot een half jaar geleden was een dag tot 1,5 dag stil laten liggen geen probleem. Als ik het horloge nu laat liggen staat deze binnen 24 uur stil.

mvgr

Folkert

@Floris155 heeft laatst voor mij nog een Oris gedaan. Zeer goede ervaringen mee ook.

Hartelijk dank allen. gisteren @peterlc een pb gestuurd, hij reageerde vanochtend heel vroeg al. Dat wacht ik even af. Top dit forum!!

1 like

Kijk, dat is goeie tip (in Rotterdam). Mijn Oris world timer (caliber 690 geloof ik) kan ook wel een beurt gebruiken. Maar misschien - zoals hierboven diverse keren genoemd - eerst maar eens VEEL regelmatiger gaan dragen :-). Nu vooral een reis-horloge, en dat is wel vaak, maar mogelijk lang niet regelmatig genoeg voor goeie loop van het uurwerk.

Maar de tip is genoteerd!

Wellicht mosterd na de maaltijd:
service laten uitvoeren door Oris zelf…?

Bedankt Niels!
Alleen ik heb het te druk om nieuw werk aan te nemen :wink:

1 like

Mijn ervaring: Nieuwendaal Budel (officieel Oris servicepunt) Ik zou zeker even hier een prijs opvragen. Het laatst een TT1 laten doen. Was iets van €250. Krijg je er in ieder geval een Oris papiertje bij.

Hij ligt al hier. :slight_smile: