ORIS bezel insert

Beste forumleden,

Vraagje met betrekking tot aanschaf van deze ORIS.

Staat op marktplaats en ik vraag me af hoe ‘gemakkelijk’ de bezel te vervangen is of überhaupt aan te komen is.

Enige suggesties? Een replica/ niet originele optie? En eventueel kosten ervan origineel via dealer?

Eventueel iemand die dat hier kan doen of is het misschien een ‘leuk’ project voor mezelf?

Groet,
Tom

Zoekzoek! Dit kwam in 2013 op WUS:

"On my last TT1, I needed a new bezel insert. Oris was not selling these
parts to the end user. In addition, they had to replace the entire bezel
and insert as an assembly (Omega does the same thing, IIRC).

On the upside, it was only $100, parts and labor included. (But it took
12 weeks for a 15 minute bezel swap, and they scratched the watch up
something fierce.)"

Ik vraag me wel af hoe die kast er irl uitziet, gezien de staat van de bezel.

Volgens mij kan Jan Ubels aan Oris parts geraken.

Je moet hem wel heel graag willen, als je dit overweegt, al een servicebeurt ingecalculeerd?

1 like

Service beurt is aantoonbaar recentelijk geweest.

Ik weet dat ie er behoorlijk slecht uit ziet, maar op de fotos die ik kreeg is het glas vreemd genoeg nagenoeg krasvrij. Kast zal wat polijstwerk met zich meebrengen…

Tombontes

Ik vind het maar een raar verhaal. Glas krasvrij? Is dus vervangen en hoef je je verder geen illusies te maken over de historie en het gebruik. Betonmolen, mixer of onder de tractor gelegen?

Tenzij je er heel veel verstand van hebt en zo ongeveer alles kan met horloges en het bovendien heel weinig kost zou ik er niet over piekeren. Maar ik ben geen echte kenner op het niveau van een aantal anderen hier.

Als je toch mee verder gaat ben ik werkelijk reuze benieuwd wat je uiteindelijke resultaten zijn.