Oris Big Crown Chronograph 7480

Te koop aangeboden een Oris Big Crown Chronograph referentie 7480. In juli 2025 is het uurwerk via Oris volledig gereviseerd en de kast opgemaakt.

Het horloge liep in het begin nadat ik hem had gekocht via dit forum strak op tijd, maar ik wist dat de chronograaf soms moeite had om meteen in de 0-stand te springen. Er was duidelijk meer mis dan ik in eerste instantie dacht, want na een paar maanden liep het horloge ineens bijna een half uur per dag voor. Het uurwerk bleek volledig te moeten worden gereviseerd (spiraal veer krom, rotorlager defect, slijtage en stof in het uurwerk). Alles bij elkaar kostte mij dat € 700. Iets minder dan ik voor het horloge had betaald, maar het horloge is gewoon veel te mooi om hem niet te repareren.

Waarom ik hem dan verkoop? Het horloge is voor mij persoonlijk toch net iets aan de kleine kant en ondertussen heb ik ook twee andere horloges gekocht (waar ik nog een post aan moet wagen). Tegelijkertijd blijf je er naar kijken, want het is echt een prachtige ingetogen en klassiek ogende chronograaf.

Ik heb er zelf nog een zwart Oris-band met vouwsluiting bij gekocht. Die zit nu op het horloge ener zitten nog twee andere horlogeband bij (beide niet origineel).

Al met al denk ik niet dat er momenteel een beter exemplaar van dit horloge te koop is en ik hebben sinds de revisie ook niet meer gedragen. De beschermfolie heb ik er pas voor het maken van de foto’s afgehaald.

Tot slot het verplichte rijtje:

Merk en model: Oris Big Crown Chronograph referentie 7480
Diameter: 39mm.
Leeftijd: ongeveer 25 jaar (eind jaren 90/begin jaren 2000.
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): december 2024.
Factuur en/of certificaat: factuur van een eerdere aanschaf in 2004, factuur volledige revisie door Oris in juli 2025.
Originele doos en/of eventuele accessoires: het lijkt mij de originele doos, horlogebanden niet origineel.
Verzendkosten of afgehaald: bij voorkeur afhalen, bij verzenden kosten voor rekening koper.
Conditie (krassen, werking etc): volledige revisie van het uurwerk en opmaken van de kast in juli 2025 en dus in topconditie!
Soort uurwerk en kaliber: Valjoux 7750.
Vraagprijs: € 1.000.

8 likes