Oris Big Crown ProPilot Worldtimer - wie heeft er een?

Ik ben eens naar de Oris Big Crown ProPilot Worldtimer te kijken, eigenlijk vooral omdat het aparte systeem me wel leuk lijkt, en het eens wat anders is.

Ik ben op zoek naar wat persoonlijke ervaringen; Hoe makkelijk is het verstellen van de tijd? Met welke tijd is de datum gelieerd? En niet specifiek voor dit horloge misschien, maar hoe makkelijk is de dag/nacht indicatie te lezen en ‘begrijpen’ (omdat ik nu 24 uurs indicaties gewend ben als tweede tijd)?

Andere ervaringen zijn ook welkom natuurlijk, positief of negatief.

zo zeg, oude post. Ik kom hem tegen omdat ik nieuwsgierig was of er toevallig eentje te koop staat.

Zelf heb ik nu de oude (caliber 690) Oris Classic Worldtimer. Vergelijkbare dial, maar ander systeem (twee drukknoppen ipv de draairing). Heb geen ervaring met dit draaisysteem, maar na vele GMT en GMT achtigen is dit voor mij wel DE reisklok.

De thuistijd, en de dag/nacht aanduiding blijft altijd gelijk. De datum verspringt voor EN achteruit met het verzetten van de lokale tijd middels de twee drukknoppen (of links/rechts draaien van de bezel in de nieuwe versie).

Waarom ik in de nieuwe versie geïnteresseerd ben: hij is groter dan de 37mm van de Classic Worldtimer. Daarmee is ook de zwart/witte dag/nachtaanduiding iets makkelijker te lezen. Ik ben zelf helemaal overtuigd van de twee complete dials (dus dials met twee wijzers).

Hi Heb je uiteindelijk deze horloge gekocht?
IMHO een van de beste en interessante world timer. Lijkt op de Skydweller voor een fractie van de prijs.

Na lang leken eindelijk een grijze dial versie tweedehands gekocht. Maar was echt lastig te vinden.

Hi.

Nee, uiteindelijk niet. Ik vind dat horloge wel heel tof, maar ook te groot. Ik heb uiteindelijk gekozen om mijn 36mm Worldtimer te verkoper, en een zogenaamde Worldtimer XXL (en toch nog slechts 40mm) als vervanger in te zetten.

zelfde systeem met drukknoppen, iets moderner, iets groter, mooie stalen band erbij. Helemaal goed zo.

Hier keek ik ook naar. mooie witte dial.
Alleen jammer niet op de nieuwe PP worldtimer.
Een blauwe sunburst of jouw witte dial zou echt gaaf zijn.

Maar ik vind de nieuwe bezel mechaniek gewoon erg gaaf en ik moest het gewoon hebben om mee te spelen.
En maat is voor mij geen enkel probleem. Ik wilde altijd al een pilot hebben in mijn collectie.

Alleen twijfel ik welke band ik moet aanschaffen. heb nu de normale lederen band wat ik echt verschrikkelijk vind.

Waarschijnlijk bruine croco.

maar de tweede strap voor vakantie twijfel ik nog…Stalenband origineel of een vintage beads of rice.
Een nato zou denk ik ook moeten kunnen.