Oris big crown small seconds pointer date

Wie o wie heeft ervaring met dit klokje aub?

dank voor het lezen.

Ik heb de BC Pointer Date, heel tevreden van. Mooie afwerking, mijn Oris is 40mm maar heeft wel vrij lange lugs. Het probleempje dat ik had met mijn pointer date die niet mooi gecentreerd stond is ook proper onder garantie behandeld door mijn juwelier en het Oris service centre dat gevestigd is in NL, dacht ik.

2 likes

Zeer mooi uurwerk. Ik zou bij Eugene Van Baal willen bestellen. Al veel goeds over gelezen en als er idd iets niet perfect loopt hebben ze daar blijkbaar toch veel kennis in huis. Dank voor je reaktie!

1 like

Ik heb dezelfde en ben er zeer over te spreken.
Houd er wel rekening mee dat hij, door de grote lug to lug afstand, vrij fors draagt .

2 likes

Momenteel is m’n Staudt de daily beater maar wil graag een uurwerk dat wat forser draagt en ben blij dat je dit bevestigd! Heb hem nml nog niet gepast. Welke polsomtrek heb je aub?

Mijn polsomtrek is 19,5 cm, ik vind dat deze Oris daar prima bij past.

Klok draagt erg comfortabel, is zeer goed af te lezen onder alle lichtomstandigheden door een goed contrast tussen wijzerplaat en wijzers.

Hier een wristshot om een indruk te krijgen hoe hij op de pols oogt:

5 likes

Mooie klok,

1 like

Met stip op numero 1 binnengekomen in 2015

Pols 17,5 :wink:

3 likes

Jij ook al @Sprinter :stuck_out_tongue_winking_eye:

Mooi zo met die wijzerplaat en bezel :+1:

Ook heel mooi, maar er zit wel 4 mm verschil in de diameter, de pointer date is 40mm en de pointer day is 44mm. Dat is toch een behoorlijk verschil in afmeting

2 likes

Klopt … wat is je polsmaat?

Bennie, ik heb de jouwe indertijd ook rond de pols gehad bij de juwelier en voor mijn 17.5cm polsomtrek was deze echt te groot, daarom ben ik voor de 40mm gegaan, die lugs hé :unamused:

Klopt, de lugs zijn idd vrij lang, hadden best wel iets korter mogen zijn.

@Sprinter Mijn polsomtrek is 19,5 cm

Ik heb een polsomtrek van 18 cm. Zal dan toch mss te fors uitvallen… zal dan toch maar eerst is gaan proberen. Al goed dat ik het eerst hier is vraag alvorens deze te bestellen dan na 2 dagen terug te koop moeten zetten :sweat:

Degene van wie ik dit horloge heb … heeft een polsomtrek van 21 cm. Echt waar hahaha. Die wilt het horloge nog steeds terug :wink:

1 like