Wauw, Go Oris, Go!!
Hier word ik vrolijk van. Oris is goed bezig. Fijn merk.
Wauw, Go Oris, Go!!
Hier word ik vrolijk van. Oris is goed bezig. Fijn merk.
Dat was vroeger bij zakhorloge zo, dat naarmate de veer afliep de accurate afnam. Wat ze toen wel eens plaatsten was een malteserkruis die alleen 't bruikbare deel van de veer gebruikte en daarna 't uurwerk stopte als 't bij 't mindere veer deel kwam. Echter zijn de slip veren van dusdanig kwaliteit dat die vlieger al vele jaren niet meer op gaat, dubbele veerton is voor de gangreserve. Hoogst waarschijnlijk wind de ene veerton pas op als als de andere vol is en andersom. Zo heeft iwc 1 veerton en 10 dagen gangreserve, van begin tot einde snaarstrakke amplitude, 2 veertonnen voor kleine uurwerken.
Ik vind hem zelfs mooier dan dat rode gevalletje.
Stuk chiquer.
Bedankt voor de toelichting!
Zeer knap van Oris. En hoe hard moeten ze daar bij de designafdeling hebben gelachen toen ze een uurwerk afleverden met het gezicht van de Beer en het ook nog werd goedgekeurd
Voor toch wel een aantal leden, mezelf inclusief is 43 mm (te) groot. En dat ze breken met de trend. Alle manufacture kalibers van de afgelopen jaren van Oris zijn zover ik weet in best forse kasten geplaatst. Correct me if i am wrong
Maar als ze dat uurwerk nu eens in een wat ik zei in een Pro pilot stoppen. Prijs iets meer dan 2k. Is t denk ik alsnog bang for the buck en leuke concurrent van bijv Longines spirit. Alleen ik vrees t. Zowel maat en ‘schappelijke prijs’.
Als ze nu eens een AMG 6.3 in een A klasse lepelden en dat voor €15k nieuw…
Dit. Ik vond die rode rotor van Oris altijd al lelijk.
Mwa, het was wel lekker herkenbaar Oris.
Akkoord… ik kan niet wachten tot ze hiervan een exemplaar met kijkbodem uitbrengen! Hopelijk rond de 40mm
Ook echt 5 dagen power reserve. Dat is 120 uur!!!
Oris is goed bezig!