Ik kreeg via de nieuwsbrief van Oris te lezen dat ze een nieuw uurwerk hebben. Ik weet nog niet wanneer en in welke modellen ze verschijnen? (Misschien wel allemaal?)
Marketingstrategie of wel beter dan Sellita SW200/300? Ik vind Oris sowieso een leuk merk.
Ik vind een goede volgende stap na de ontwikkeling van de In-House Oris Cal110 , Cal111 enz enz.
10 jaar garantie en de unieke grote gangreserve is natuurlijk helemaal top
Gezien de twee symmetrisch opgestelde raderen en de grote gangreserve verwacht ik twee veertonnen. Niet echt een mainstream uurwerk wat ze in de instapmodellen gaan gebruiken denk ik.
Wel een mooi uurwerkje.
Met 2 veertonnen behoud je betere precisie wanneer je verder in je power reserve gaat. Bij 1 veerton is dat moeilijker te realiseren omdat de spanning op je veer te ver afneemt wanneer je niet veel reserve meer hebt.
edit: blijkbaar kan je ook meer reserve kwijt in een kleiner uurwerk, heb ik zonet bijgeleerd
Mooi om te zien, dat er geïnvesteerd wordt in iets unieks. Met 10 jaar garantie zijn ze ook aardig zeker van hun zaak. Hopelijk gaan ze glazen casebacks gebruiken. Hij mag gezien worden.