ORIS CALIBRE 400 (Inhouse)

Ik kreeg via de nieuwsbrief van Oris te lezen dat ze een nieuw uurwerk hebben. Ik weet nog niet wanneer en in welke modellen ze verschijnen? (Misschien wel allemaal?)

Marketingstrategie of wel beter dan Sellita SW200/300? Ik vind Oris sowieso een leuk merk.

https://www.oris.ch/en/calibre400launch?utm_source=ORIS&utm_campaign=fdd1e6b34e-EMAIL_CAMPAIGN_2020_04_14_07_43_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_bbee318cb5-fdd1e6b34e-105256846

8 likes

Doen ze goed. Ben beniewd naar de modellen die ze gaan sieren

Super tof! 10 jaar garantie ook! Ze zijn zeker van hun zaak! :smile: :+1:

Nice.

Ik hoop niet dat ze dit in 43 mm diameter Orissen gaan stoppen en de prijs ook een beetje schappelijk blijft.

Ik heb gehoord dat ze vanaf volg wk donderdag in de Aquis zitten.

2 likes

10jaar garantie is wel erg lekker en fijn.

Alle maten aquis?

Als ze dit nu eens in een big crown Propilot bigdate zouden stoppen en die een tikkeltje kleiner zouden maken…

5 likes

Ik vind een goede volgende stap na de ontwikkeling van de In-House Oris Cal110 , Cal111 enz enz.
10 jaar garantie en de unieke grote gangreserve is natuurlijk helemaal top :+1:

Gezien de twee symmetrisch opgestelde raderen en de grote gangreserve verwacht ik twee veertonnen. Niet echt een mainstream uurwerk wat ze in de instapmodellen gaan gebruiken denk ik.
Wel een mooi uurwerkje. :ok_hand:

Wooow, super benieuwd :ok_hand:

Mooi uurwerk, maar ik vind het jammer als ze zichzelf hiermee uit de markt gaan prijzen. Ik hoop dat ze dit niet doen.

Geen rode Oris rotor meer :thinking:

Ja dat was natuurlijk wel hun dingetje. Ik vind de nieuwe uurwerk wel top hoor. Lange gangreserve en erg lange garantie geeft ook wel vertrouwen.

Het is inderdaad een uurwerk met twee veertonnen; zie hier een stukje op monochrome:

5 likes

Wat houdt dat in en wat is het voordeel daarvan?

Thanks @illewoare!

Ik ook! Echt net! :joy:

2 likes

Met 2 veertonnen behoud je betere precisie wanneer je verder in je power reserve gaat. Bij 1 veerton is dat moeilijker te realiseren omdat de spanning op je veer te ver afneemt wanneer je niet veel reserve meer hebt.

edit: blijkbaar kan je ook meer reserve kwijt in een kleiner uurwerk, heb ik zonet bijgeleerd :smiley:

3 likes

Want ?

@royke74 Nieuwe avatar dan maar ? :grin:

Mooi om te zien, dat er geïnvesteerd wordt in iets unieks. Met 10 jaar garantie zijn ze ook aardig zeker van hun zaak. Hopelijk gaan ze glazen casebacks gebruiken. Hij mag gezien worden. :ok_hand:

Tsja… de nieuwe rotor mag er ook zijn inderdaad :grinning: :+1:

3 likes

Echt he ! :heart_eyes:

5 likes