Oris Classic Radius automatic

Door mijn zoektocht naar onderdelen voor een Enicar (zie mijn topic) kijk ik regelmatig op veilingsites en kwam door deze Oris tegen, die ik niet kon laten lopen en heb toegevoegd aan mijn verzameling van horloges.
Kan alleen weinig vinden van dit horloge op internet en ben wel nieuwsgierig naar wat historie.
Het is een Radius met een ETA 2428-2 kaliber en is volledig geserviced, hetgeen ook de goede staat verklaart. Dit horloge zou in de periode 2000-2009 op de markt zijn geweest.
Dus als iemand wat meer weet hoor ik het graag.

7 likes

Sorry voor mijn late reactie. Ik hoop dat U dit horloge nog heeft. Ik kan U vertellen dat wat U schrijft niet juist is jaren 90 tot 97/98 is dit model door Oris gepoduceerd en verkocht. Zelf bezit ik er ook een alleen die van mij heeft een gouden bezel maar voor de rest identiek. Caliber is de 633 zoals u ook al aangeeft is dat de “ETA 2824-2” Ik bezit deze al lange tijd en zocht op internet naar meer info en kwam uw topic tegen. Als bijlage / screenshot alle info van mijn model. Die van mij is aangekocht in 1995 voor 448 gulden. Ook is de classic uitgegeven onder Oris 7375 Classic Radius Automatic zie bijlage mijn model. Naar mijn weten is die van mij de voorloper van de 7411 die U heeft. Hopelijk heeft u toch nog wat aan mijn informatie ook al is die wat verlaat. :wink:

1 like

Bedankt voor je reactie, heb inmiddels ook al gevonden wat ik zocht. Heb het horloge nog steeds en ben er nog content mee. Ik vind met name de wijzerplaat heel fraai en niet zo fors als de nieuwe Orissen.

2 likes

Ik heb dit exacte horloge. In 1996 in de uitverkoop gekocht bij Selfridges in London

2 likes

i.d.d. is een classic overal bij draagbaar. Geweldig horloge een echt werkpaard. :wink:

Haha leuk is dat 11 maanden verder en het topic begint weer te leven. Geweldig dat er nu al 3 personen zijn die dit model bezitten. Veel plezier ervan gaat 100% zeker lukken, :wink:

Ik ben wel benieuwd wat U destijds betaald heeft. En welk model die van mij of van de poster @HSM ?

Ik heb exact dezelfde als HSM en ik heb destijds volgens mij 149 pond betaald. Het pond stond toen op rond de Hfl 2,65. You do the math

2 likes

Link naar 》Catawiki’s auctioneers 《

Zie de naam van dit model “Pointerdate” hihi is de “7411 Classic Radius” ik kan hier zo slecht tegen.

Dit is toch om te janken zie de opgave wat ze denken dat dit model gaat opleveren!? WTF ik moest lachen toen ik het zag. Deze gaat max €500,- halen en als je twee zeer geintresseerde hebt hooguit €600,- dit kan toch niet waar zijn? Als hij het haalt ga ik die van mij ook direct aanbieden. hahahaha…

Waar halen ze die prijzen vandaan. Andere veilingsites gaan ze weg tussen de 375 en 550 voor een hele mooie compleet met alles erop en aan. Hier zit noppes nakkes nada bij.

ja dit :wink:
Citeer : Levering: in travelcase + getekend echtheidscertificaat “de Horlogemeesters”
Nou wees er bij mee. Een echtheidcertificaat van de Horlogemeesters zou dit de waarde doen verdubbelen!? Echtheidcertificaat deze professionele verkoper weet niet eens de naam van dit model. Het wordt daar alleen maar gekker.

1 like

Mensen die interesse hebben U bent gewaarschuwd. Ik betaalde dus 448 gulden bijna 30 jaar geleden en zou al blij zijn met de startprijs die gevraagd wordt. :wink: Dit model kan geen 900 tot 1000 euro waard zijn of opbrengen.

pfffttt en ff de archieven in en zie dit idem model € 250,- verkocht wat is er aan de hand bij die knakkers daar. Je zal dit horloge kopen voor € 900,- !? Door die lekkere veilingmeesters.

Ik heb mijn Oris 2 jaar geleden gekocht op MP voor €325 van iemand die het daarvoor had gekocht op Ebay.it., voor een bedrag rond de €300. Het horloge was toen al geserviced en verkeert in nieuwstaat.
Is één van mijn favoriete horloges.

Wat Catawiki betreft heb ik geen hoge dunk van wat zich veilingmeester noemt. Ze willen alleen een horloge aanbieden voor een prijs, waarvan ze zeker weten dat ie daarvoor weggaat en Catawiki de veilingkosten van 9% (koper) en 12% (verkoper) excl. OB ontvangt. Niet zo lang geleden zijn ze met hun praktijken van dubbele courtage en slechte Rolexen al in Kassa/Radar geweest.

1 like

Tja maar wat wordt eraan gedaan!? Ze gaan gewoon vrolijk verder. Als ik ergens niet tegen kan is het bedriegen van mensen. En dat blijft maar door etteren. Ik kan hier zo boos en verdrietig van worden.

Bij mij ook doos en papieren, originele band (gedragen) en misschien zit de bon er ook nog in

1 like

Ik ben hier nieuw,en ik heb een Oris Radius,de tiretteveer is vermoedelijk gebroken zijn hier nog onderdelen voor?
Wat is nu het uurwerk,2428-2 of2824 zelfde klok als HSM