Oris datum instelling kapot

Goedenavond allemaal.
Bij het instellen van de datum van mijn Oris blijft de datum hangen en verspringt niet naar de volgende dag. Denk niet dat ik dit zelf kan oplossen en dat het horloge naar Nieuwendaal moet. Iemand een idee en of soortgelijke ervaring gehad en weet wat de kosten zijn?

Nu net gedaan ? Dan is het mogelijk dat de verstelling naar de knoppen is vanwege het niet mogen verstellen tussen bepaalde tijden.

Het horloge stond stil aangezien ik het een aantal dagen niet gedragen had, ongeveer een uur geleden opgewonden.

En toen eerst de wijzers vooruit gedraaid om zo de de datum te zien verspringen en dan doordraaien tot bv. 06:00 ? ( in veilige zone)

Dat is m, thanx​:+1::+1:

Oké. Probeer 'm nou nog eens 24 door te draaien, om te kijken of hij nog een keer goed versteld. Nooit de datum handmatig verstellen tussen “pak 'm beet” 20:00 en 04:00. Dan zit je altijd safe.
Dus , als je NU de datum wil corrigeren zal je eerst de wijzers moeten doordraaien naar de “safe zone”.

1 like

Dan heb je geluk als de boel nog werkt… Eerst tijd verdraaien tot de veilige zone & dán pas de datum verzetten… Kan 'n duur geintje zijn.

1 like

Voila. :relaxed:

Laat eerst 's een foto zien…? Heb verscheidene Orissen met Oris-eigen datumsystemen gedaan het laatste jaar, en ze kunnen knap tricky af te stellen zijn - ook kan er wel 's wat losschieten als de spreidveer op het urenrad niet strak genoeg zit. Maar goed, is speculeren - pics please!

1 like