Oris deal?

Goedenavond allemaal,

Ik was afgelopen weekend even binnen gelopen bij de Oris dealer in Amsterdam en had een amusant gesprek met het heerschap aldaar werkzaam.

Hij wees me op het feit dat ze een mooie aanbieding hadden:

• de Oris Aquis depth gauche mocht weg voor € 2.000,00 (normale prijs volgens Oris € 2.950,00)

• de Oris Big Crown Propilot altimeter mocht weg voor € 2.400,00 (normale prijs volgens Oris € 3.550,00)

Dit klonk inderdaad als een mooie deal. Was even benieuwd naar het standpunt hier.

1 like

Google kan een hoop duidelijkheid opleveren of iets een goede deal is of een normale prijs.

Mooie deals als ik dat zo hoor! Goede marge, al weet ik niet hoeveel korting je normaal op een Oris krijgt aangeboden.

volgens mij staan de op C24 voor net ietsje meer dan 2400… dus dat is scherp, maar die 3550 moet je vergeten, die betaal je nergens.

Overigens… 47mm … oefffff …

1 like

Mwoah, wellicht de wat incourantere Oris modellen.
Courante modellen bij van Willigen nog steeds met 20% korting.

Inderdaad kan je zonder problemen al met 20% korting rekenen, misschi

Prima prijzen, en Nederlands geleverd.

Top. :ok_hand:

Zal je de horloges ook zonder de korting interessant vinden? Zo niet, dan ook nu laten liggen. Zo ja, dan zijn het best interessante prijzen (kopen bij een AD is ook wat waard).
Ik vind Oris een mooi merk en mijn Aquis is me iedere euro waard, maar dan nog zijn het afschrijvingskanonnentjes

3 likes

Eigenlijk onterecht. Maar bij de AD al direct 20% eraf kunnen krijgen werkt dat wel in de hand.

Op zich wel nette prijzen. Maar bedenk wel goed wat je eventueel koop.

Ik heb de depth gauge. Hele gave klok, lood zwaar. De glimlach is niet van mijn gezicht af te krijgen als ik hem om doe…maar de glimlach is ook niet van mijn gezicht af te krijgen als hij een week later weer de horloge doos in gaat.

En die pro pilot is ook zo dik als drie koelkasten op elkaar.

Het zijn geen klokjes die je even omslinger. Maar eerder die je uit liefde mee zeul.

En aangezien je naar twee heel verschillende kijk. Vraag ik me af of het echt liefde is. Of dat je ze alleen maar wel grappig vind, vooral omdat nu de prijs leuk is.

En afschrijving. Nu kopen straks even verkopen is er met deze jongens niet echt bij denk ik. Dus kopen om te houden en te dragen tot in je kist.

8 likes

Mooie woordspeling! :ok_hand:

2 likes

Dit waren inderdaad de twee Oris horloges die altijd al mijn aandacht hadden. Anderzijds ben ik het met de mede-forumleden eens dat het zware kletsers zijn en wellicht dat je er daarom wat sneller op bent uitgekeken. Vooral de functies spreken me aan, al moet ik ook reeël zijn. Hoe vaak zal ik 10 meter onder water koekeloeren hoe de depth gauche volloopt, of bovenop een bergtop staan om te kijken hoe de altimeter loopt…toffe gadgets maar meer ook niet. Het blijven prachtige horloges met toffe complicaties maar stick to the plan.

Over stick to the plan gesproken. Deze post heeft wel wat teweeg gebracht. Mijn grail-watch is een Omega Speedmaster. In deze post werd ik gewezen op de 20% korting die Van Willigen momenteel heeft in verband met de verbouwing. Ook op de Speedmaster! Aangezien dit écht aanzienlijk scheelt ben ik overstag gegaan en heb ik eindelijk een Speedmaster onderweg! Daarover in een andere post meer.

4 likes

Goede switch, en de zien de NA wel verschijnen!

:open_mouth: Daar had ik niet 2 keer over na hoeven te denken :heart_eyes:

1 like

Actie duurt tot 10-02-2020

1 like

Oeps, ja ik had moeten toevoegen ‘Als ik het geld had’ :sweat_smile:
:confused:

1 like

:+1: goede keus

Zie regelmatig ORIS aangeboden met originele prijstag erbij en dan bieden ze hun horloge aan 30% onder list. Maar de korting is zeker al 20% als niet meer. Misschien moet ORIS ook minder produceren en vraag kunstmatig opdrijven.

Ik denk dat iedere producent van ongeacht welk product wil weten hoe dat moet :smirk:

1 like

Rolex misschien?

1 like