Oris Divers 1000M small second (47mm)

Een aantal weken terug heb ik bovengenoemde Oris overgenomen van een forumlid. Het horloge verkeerde in gebruikte staat en hoewel deze netjes was had hij wel de nodige beschadigingen op diverse plaatsen. Hierop heb ik besloten om contact te leggen met Dik Wakkker van horlogepolijsten.nl om de mogelijkheden te bespreken. Ik heb het horloge maandag bij Dik gebracht in Emmeloord en besproken wat de mogelijkheden zijn. Uiteindelijk gekozen voor een volledige overhaul.

Gisterenmiddag kreeg ik een mail dat ik mijn wekker weer kon ophalen bij Dik en vanmiddag is dat ook gebeurd. Misschien ben ik wat sentimenteel maar misschien kennen jullie het gevoel nog dat je als klein kind had en nieuw speelgoed kreeg? Nou, zo’n gevoel had ik bij het wederzien van de Oris! Wat is Dik een uiterst kundige (ambachts)man, het hele horloge is van binnen en buiten in nieuwstaat gebracht en het resultaat is verbluffend. Hij heeft het volgende gedaan; Polijsten,matteren , hoogglans, krassen verwijderd, binnenkant kast en glas gereinigd, pakkingen en seals vervangen en een waterdichttest gedaan. De klok is weer als nieuw, zo ziet hij eruit en voelt ook zo. Ik was er al superblij mee maar ik kan mijn ogen er nu niet meer vanaf houden. Omdat plaatjes meer zeggen dan 1000 woorden;

Een reportage staat op de FB pagina van Dik, leuk om te lezen.

Ik wilde jullie delen in deze horlogevreugde;-)

Grt.
Miez

Ziet er goed uit!

Dik horloge ook(tu)

1 like

Fraai gedaan. Zgan staat er wel es in advertenties :slight_smile:

1 like

Ziet er goed uit Miez!

1 like

Schitterende klok en mooi werk. Gefeliciteerd!

1 like

Puik werk en een heel mooi horloge!

1 like

Nice! Stukje vakwerk! Zal niet goedkoop zijn? (durf te vragen…)
Daarnaast ook een prachtig horloge!

1 like

Prachtige klok, om trots op te zijn!

Miez Schreef:

Philippians 4:13
Off topic… Laten we het hier hebben over dingen die ons verbinden, niet die ons verdelen :slight_smile:

@all, dank voor de complimenten! In relatie tot de waarde van de klok viel de prijs alleszins mee. Voor elk type herstel heeft Dik een tarief, variërend van een beetje opknappen tot een complete behandeling. Wat wel fijn is, is dat hij het uurwerk van binnen heeft gezien en beoordeeld, hij loopt ook prachtig op tijd, geen noemenswaardige afwijkingen.

Misschien ten overvloede maar op zijn FB pagina staan mooie ‘voor en na’ foto’s.

Grt.
Miez

Hij is weer helemaal prachtig geworden! Gefeliciteerd!! Oefffoefffoeff, wat sommige mensen toch allemaal doen met hun horloges::o…Maar ja, ongelukken kunnen ook gebeuren (zie de band van de Rolex op dezelfde site:()

1 like