ORIS DIVERS SIXTY-FIVE Vintage Style!

De prijs vindt ik wat aan hogere kant liggen

Absoluut, vast en zeker zijn geld waard !
Veel betere verhouding prijs/kwaliteit dat b.v. de longines. Elke Oris is zijn standaardprijs meer dan waard.
Heb ze alle twee aangepast ( maar nog niet gekocht ) en ik moet zeggen dat de Oris veel comfortabeler draagt.

1 like

Eens, maar dit gebolde glas zorgt voor mij persoonlijk voor een hinderlijke vervorming van de wijzerplaat, qua formaat en look and feel echt een mooie uitstraling, Ik heb een LLD gehad en die vind ik met name vanwege de wijzerplaat en dubbele kroon mooier, echter door de grote lugs, en lug 2 lug maat zit die niet zo comfi en staat niet echt mooi.

Dat vond ik nou ook :thumbsup: Hoewel ik die LLD ook heel graag in de collectie zou hebben hahaha

Ik vind het echt drie keer niks eigenlijk. Ziet er uit als een goedkoop klokje uit je jaren '70 met een verchroomde kast. Flink aan de prijs… Vind hun Chronoris reissue veel beter gelukt!

1 like

Hier iemand die het 3x wel wat vind deze prachtigklok!

Mijn exemplaar met originele canvas band.

4 likes

Leuk detail is dat dit een wijziging is t.o.v. eentje uit 1965.
De datum is verplaatst en de achtergrond van de datum is van wit naar zwart gegaan.

Beauty…heb deze zelf ook.

Heeft iets weg van mijn vintage duikhorloge

Alleen dan veeeeeeel goedkoper :wink: Veel geld voor zo’n Oris, ik zou naar alternatieve kijken.

2 likes

Prachtig, maar 100m waterdicht?! Oris kan toch wel beter, zeker voor 1.700 pegels

1 like

Ook dat is gedaan omdat de originele '65 ook tot 100m waterdicht is. Zo kon het horloge ook mooi plat blijven.
Wat heb je aan een superdik horloge die niet op de 65 lijkt? Want zeg nu zelf: wie komt er dieper mee dan 3,2m in het zwembad?
De bolling van het saffierglas is ook super mooi gedaan. Ik ken geen enkel horloge waarbij het zo mooi is gedaan.

@mooieklokjes…heb je het horloge om gehad? Het horloge ziet er niet uit als een goedkoop klokje uit de jaren '70. Het is een nieuw klokje met vintage look dat is verbeterd met nieuwe techniek dat hebben ze zeer mooi gedaan. Het komt daardoor heel dicht bij het origineel met hier en daar een NUTTIGE verbetering.
@Lowlander…die hinderlijke vervorming van de wijzerplaat is bij dit horloge juist zoals het hoort. Meningen verschillen maar als ik een heruitgave koop van een vintage dan moet deze ook een vintage look hebben. En daarbij is niet alles perfect. En vervorming hoort daar wat mij betreft dus zeker ook bij.

Als je de verhaal achter het horloge kent dan weet je de BEWUST gemaakte imperfecties te waarderen.

1 like

Ja snap ik, maar de looks associeer ik met zo’n klokje uit de jaren '70. Dus voor mij is dit model niet weggelegd. Zal ongetwijfeld een super klok zijn

Ik vind die vervorming door het gebolde glas juist heel mooi. Past ook bij die tijd. Er zijn genoeg duikers met gewoon standaard glas.
Over die 100 meter, vrijwel niemand duikt echt tientallen meters diep. Er valt altijd wel iets te bediscussiëren. :grin:

1 like

Juist! Er valt altijd iets te bediscussiëren anders hadden we allemaal hetzelfde horloge om.
:wink:

Maar waarom hier wanneer iemand met trots een nieuw aangeschaft horloge toont? En niet omdat ik het horloge zelf ook mooi vind en gekocht heb, maar omdat het wordt snel een topic wordt van mooi of lelijk en/of te duur. Maar dat zal er wel bij horen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Ik denk echt dat het een horloge is wat je kan waarderen of juist helemaal niet. Een middenweg is er niet echt.
Ik zelf kan hem ook niet echt waarderen. Dan vind ik de LLD veeeeeel mooier!

Maar ik snap wel dat andere mensen hem prachtig vinden!

EDIT: @mooieklokjes. Die Chronoris kende ik nog niet maar die is echt prachtig, alleen iets te veel oranje. Als er zo een model bestaat wat iets meer basic is ben ik verkocht.

Natuurlijk hoort discussie erbij want smaken verschillen gelukkig. :wink:
Maar wat heb je aan afkraken met onwaarheden of dingen die juist zo bedoelt zijn zien als een fout of gebrek/gemis.
Natuurlijk weet Oris wel wat duikdiepte is en hoe je dat voor elkaar krijgt maar er is ook zoiets als keuzes maken en er juist voor kiezen om het zo te doen. En nee,de bezel is niet van plastic.

En de LLD vind ik zelf persoonlijk lelijk vind met al die vlektyfus streepjes.
:grin:
Lelijke taartschep urenwijzer, te moderne kast, teveel bling bling, te moderne cijfers, platter glas, stroopwafel kronen, minder duidelijke lume en voor mij rare kastvorm met te lange lugs. Dat is voor mij niet echt een vintage look. Daarbij heb ik totaal niks met Longines. Dan zou ik een echte vintage kopen.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

2 likes

Vindt het niet leuk dat zijn horloge wordt afgekraakt.
Kraakt vervolgens andermans horloge af.

:joy:

2 likes

want zn ego is stiekum zelfs te groot voor een Espace :grinning:

1 like