ORIS DIVERS SIXTY-FIVE Vintage Style!

Nu al een paar keer mogen bewonderen bij de juwelier (ook Oris dealer) … erg mooi!

Ik heb de foto’s nog niet gezien, maar ik las dat een paar HF leden deze wel wilden aanschaffen.

Natuurlijk even om de pols gehad. Mijn hart klopte wel ff sneller. Beauty :heart_eyes:

12 likes

Echt mooi :+1:

Ik vind m ook echt wel wat hebben. Nog niet in t echt gezien. Lijkt me een beauty

Prachtig klokje , mooi de datum plaats .

Is een Oris die mij niet echt kan boeien, ik denk door de cijfers. :confused:

Het schijnt dat de remake van deze Oris door een Nederlander is geïnspireerd. Een goede vervanger als de LLD net te groot voor je is.

1 like

Ik had ook moeite met die grote cijfers en tot ongeveer een halfjaar terug vond ik zelfs de Longines Hydroconquest niet mooi. Als je ze maar vaak genoeg hier op HF ziet dan ga je het steeds meer waarderen. Inmiddels vind ik het zelfs mooi hahaha

Misschien in het echt mooier maar op de foto’s kan ’ ie me niet bekoren

Zeker mooi horloge. Prijs? Ergens rond de 1600 EUR ?

Klopt!

Hij kan mij ook bekoren, alleen jammer dat er met deze diver van €1600 slechts gesnorkeld kan worden…

1 like

Ik zou me daar niet heel druk om maken met een geschroefde kroon ,de meeste sportduikers komen niet dieper dan een tien tal meters…daar kan hij vast wel tegen.
De vraag is of je zo,n klok aanschaft om mee te duiken…

Hahaha :joy: Het wordt inderdaad als diver verkocht, maar tegenwoordig is het inderdaad meer een dresser. Voor duik geweld toch eerder een Aquis of zo.

Nee, dat zal misschien ook wel. Maar als je hem in die prijscategorie als een “diver” verkoopt zou ik er meer van verwachten.

1 like

Stukje nostalgie.

Ik duik zelf niet, maar vind dit als vintage wel wat hebben :grinning:

Volgens mij is er een forumlid die er al eentje heeft. Mogelijk kan diegene wat reallife fotos plaatsen. Ik vind hem erg mooi, maar de 100m op een diver is een no-go. (Voor die prijs)

Ja , met de benaming “diver” zou je meer mogen verwachten, desalnietemin zou ik dit klokje bij een duikje op 15-20meter toch niet dragen, pak wel m’n monster, stuk goedkoper als het mis mocht gaan :wink:

1 like

Mooie vintage strap. Het verhaal voor de liefhebbers: http://www.woundforlife.com/2015/10/07/in-the-flesh-oris-divers-sixty-five/

Ik vind het een prachtig horloge. Ik lees dat de bezel van plastic is en goedkoop aanvoelt, dat is jammer voor een klok van 1600,-. Voor mij had hij 42mm mogen zijn, maar dit ligt dichter bij het origineel.

Prachtig horloge! Vind hem zelf erg mooi op een NATO. Officieel winkeladviesprijs is overigens 1700 Euro. Wat de prijs mede maakt (naast het uurwerk, stalen kast, unieke achterdeksel en de aluminium bezel) is het domed saffierglas dat erop zit. Prachtig rond geslepen saffierglas.

http://www.oris.ch/en/watches/oris-divers-sixty-five/01-733-7707-4064-07-4-20-18