Oris Divers VS Tudor Hydronaut II

Beste horlogefanaten,

Zit er veel (kwaliteits)verschil tussen de Oris Divers en de Tudor Hydronaut II?
Zo ja, wat zijn deze? Kun je de Tudor in NL ook makkelijk laten repareren (ik vind minder verkopers dan bij het merk Oris). Verder vind ik het wel leuk om te horen waar jij voor zou gaan.

Wat is trouwens jullie ervaring met kopen in het buitenland? Ik vind het nogal een stap… In Amerika kom ik trouwens regelmatig shipping/taxes tegen van boven de 250 Dollar :open_mouth:

Deze twee gaat het om:
http://www.chrono24.nl/oris/divers-mens-automatic-watch-733-7533-8555mb--id2171315.htm?dosearch=true&query=oris+divers&sortorder=1&urlSubpath=/oris/divers--mod550.htm&models=550&manufacturerIds=188

http://www.chrono24.nl/tudor/tudor-hydronaut-ll-20040-luxus-uhr-uvp-1570-neu--id1956081.htm?dosearch=true&query=tudor+hydronaut&sortorder=1&urlSubpath=/tudor/hydronaut--mod204.htm&models=204&manufacturerIds=245

Als de keuze tussen deze twee gaat zou ik voor de Oris gaan. De Oris is sowieso een mooi horloge. De Tudor is totaal niet mijn smaak. Ik heb dit type ook wel eens vastgehad en had totaal niet het idee dat prijs/kwaliteit met elkaar in evenwicht was. Vraag me niet meer waarom, maar dat is wat is blijven hangen.

Interessant. Ik kan me voorstellen dat Tudor wat overpriced is, maar ik heb daar geen ervaring mee.

Gr
Teun

Teunan87 Schreef:

Interessant. Ik kan me voorstellen dat Tudor wat
overpriced is, maar ik heb daar geen ervaring
mee.

Normaal gesproken vind ik Tudor niet perse overpriced. De Hydronaut serie wel, maar dat was puur mijn beleving hoor…

Vind de Oris mooier.

Ik zou voor de Oris gaan want de Tudor vindt ik niks komt puur door de bezel.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

marnix.moed Schreef:

Vind de Oris mooier.

  • 1

Oris vind ik ook mooier.

Over dat kopen in de US:
Joma is een goed bekend staande “grijze” handelaar.
Waar je qua kosten nog rekening mee moet houden:
BTW: 21%
invoerrechten: 2%
verzekerde verzending: Afhankelijk van waar in de US het vandaan komt, tussen $50,- en $80,- (UPS)
Voor de douanafhandeling, incasseren BTW en invoerrechten rekent de carrier ook nog kosten door.
Het is dus de vraag of het voor jouw Oris loont om deze in de US te kopen.

Groeten,
Han

Ik zou ook voor de Oris gaan.

GR harb

Dat klopt inderdaad. Ik kwam uit op 250 dollar import en 250 dollar verzendkosten e.d.

Vindt de Tudor een mooi horloge heb er zelf ook eens naar gekeken evenals de Oris. Als ik de vergelijking moet trekken tussen beide horloges vind ik de Oris de degelijke en robuuste de Tudor doet me denken aan het luxe paardje.

Kwaliteitsverschil weet ik niet.

Zelf heb ik een Oris duiker (Meistertaucher) en ben er erg tevreden over. Gewoon lekker no-nonsense. Tudor is wat sjieker, wat minder functioneel in mijn ogen.

De Oris, ik heb hetzelfde model in het zwart gehad, topklok. Maar wel in Europa kopen anders wordt ie zomaar een paar honderd Euro duurder.

Eric

Normaliter heb ik meer met Tudor dan Oris, maar ik moet zeggen dat deze Oris zeer fraai is! Daarnaast vind ik de Tudor ook net niet, daarnaast heeft de bezel, imho, de plank volledig misgeslagen!:smiley:

En deze dan?

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,1141782

Zo zie je maar weer dat over smaak niet te twisten valt; ik vind de Oris niet om aan te zien, geen enkele Oris trouwens. Over kwaliteitsverschil kan ik niet oordelen. Ik denk wel dat de Tudor beter zijn waarde behoudt.

Gr,

Ron.

dubbele post, sorry!

Ook ik zou voor de Oris gaan, but it’s all up to you;)