Voor degene die van horloge-leed houden heb ik er een om van te smullen:
In 2009 een Oris Divers Date in blauwe uitvoering gekocht.
Verolgens is de veerton vervangen want het horloge liep niet door.
Hierna trad een soort vreemde aanslag op op de metalen delen op de wijzers/wijzerplaat. Oorzaak leek de olie.
Hierna trad de corrosie wederom op. Wederom alle wijzers en plaat laten vervangen. Dit maal leek de oorzaak de blauwe wijzerplaat/de samenstelling om de kleur blauw te krijgen.
Nu heb ik gisteren het horloge wederom terug ontvangen, maar nu blijkt een uiteinde van de secondewijzer krom te staan (niet extreem, maar mij valt het op).
Iemand tips? Ik heb al contact opgenomen met Nieuwendaal waar het horloge inmiddels twee keer gemaakt is binnen een half jaar.
Geen leuk verhaal. Een voorbeeld van mindere service toch ook ergens, als ik wist dat een klant al verschillende malen iets heeft moeten laten herstellen, zou ik het voorwerp echt wel onder een vergrootglas inspecteren om zeker te zijn dat alles deze keer 100% perfect was.
Op zich kan het natuurlijk elk horloge, van elk merk, gebeuren dat er problemen zijn. Je verhaal duid niet op de slechtste service die ik al gezien heb, maar zeker ook niet de beste.
Misschien kan je er terloops even bij vermelden dat je het verhaal hier geplaatst hebt?
Hm… leuk is het zeker niet. Vooral als je er ver moet reizen. Maar zo te zien laten ze je niet stikken met verhalen van “dat heb je vast zelf gedaan”. Het lijkt me wel redelijk om te vragen dat ze extra checken of ie in orde is, voordat ze doorgeven dat ie klaar is.
Ik denk zolang ze nog alles repareren en je hoeft niets te betalen is het in orde…
Je moet ze ook de kans geven de dingen te laten corrigeren!
Alleen na een aantal keer wordt het toch wel vervelend…
Daarom zou ik ook eens gaan vragen of ze je niet een leuke aanbieding kunnen maken op een nieuwe!
Wat bijleggen zal je altijd wel moeten, want die van jou is toch al 5 jaar oud. Maar is zulke gevallen is het best mogelijk dat ze je lucratieve aanbieding maken…
Ik denk zolang ze nog alles repareren en je hoeft
niets te betalen is het in orde…
Je moet ze ook de kans geven de dingen te laten
corrigeren!
Alleen na een aantal keer wordt het toch wel
vervelend…
Daarom zou ik ook eens gaan vragen of ze je niet
een leuke aanbieding kunnen maken op een nieuwe!
Wat bijleggen zal je altijd wel moeten, want die
van jou is toch al 5 jaar oud. Maar is zulke
gevallen is het best mogelijk dat ze je lucratieve
aanbieding maken…
Nooit geschoten is altijd mis!!
Een leverancier met goede aftersales zou dit m.i. Al gedaan hebben.