Ik had vandaag contact met de verkoper van de horloges van deze foto’s. Ik zou ze graag willen kopen voor mijn verzameling maar ik twijfel aan de echtheid van deze dingen. Heeft Oris zulke kleuren ooit gebruikt? Van Seiko zou ik me dit nog kunnen voorstellen maar Oris en Titus?? Graag wil ik ze even delen met jullie om jullie mening hierover te geven.
Alvast bedankt!
Nou ja wat is origineel? Die Seiko heeft wel een Seiko uurwerk en een Seiko kast. Maar of die twee ooit samen geboren zijn, dat niet. En de wijzerplaat is voergeschilderd en andere niet originele wijzers.
Volgens mij zijn de Oris klokjes nog minder origineel dan de Seiko’s.
De onderdelen zijn origineel maar als een soort puzzels in elkaar gezet en daarbij zijn de wijzerplaten altijd met hele vreemde kermiskleuren opnieuw ‘‘opgemaakt’’.
Ebay staat er vol mee voor belachelijk lage prijzen…lees 10 tot 15 euro inc wereldwijde verzending.
Ik heb ook eens een doosje vol met Favre Leuba’s, oris en Tamy horloges gekocht voor weinig die allemaal uit India kwamen maar op de herkliederde wijzerplaten na wel van originele onderdelen voorzien waren.
Ja, ik heb 2 Oris Warch Cie 652 Kif ergens doorsnee 32 mm in 2 kleuren.
Beide werken doch de dialpootjes zijn afgebroken. Zelf geprobeerd een ervan te herstellen en dat nog nooit gedaan en natuurlijk dial kapot.
Bezitten ook een originele kroon .
VRAAG ? Zijn deze dan ook namaak .wie kan me helpen hierbij met deze vraag ?
De dial is sowieso niet zoals die door Oris is gemaakt, de belettering is onregelmatig/asymmetrisch en het kleurtje is typisch ‘tropisch’. Ik ga uit van het betere oversauswerk, al ben ik bij lange na geen expert.
Het is een fascinerende industrie, die ebay-knutselaars kunnen misschien echt wel wat als ze de gelegenheid krijgen om zich te oefenen. Althans, dat is de indruk die ik krijg sinds ik me er wat in verdiept heb. De meeste uurwerken schijnen ook wel origineel te zijn, dat zal bij die Oris allicht ook kloppen. Maar als je begint met een oud, kapotgezweet horloge en dan gaat repareren met andere van zulke exemplaren kun je niet rekenen op betrouwbare of originele spullen als je er wat van aanschaft.