Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Oris 65 en de Tag Heuer Aquaracer (Beide gloednieuw, niet 2e hands). Welke zou het beste zijn en van welke zal de prijs het minste dalen als we een aantal jaar vooruit kijken?
En laat het me weten als ik nu een enorme fout bega…
Sta open voor alles met een prijs rond de 1500-2000 euro (moet wel nieuw zijn en geen 2e hands)
Focus niet zo op de eventuele waardedaling van een horloge. Als dit het geval is dan koop je een te duur horloge en kun je beter in de lagere prijsklasse kijken.
Degene die je het scherpst kunt kopen
Die laatste kun je vaak scherp inkopen in Roermond.
Ik vind zelf de Sixty Five mooier. Welke vind jij de mooiste ?
Beide modellen schrijven ferm af en zijn niet waardevast. Inderdaad zoeken naar een scherpe prijs en vooral het model kopen die je het mooiste vindt.
Ik zit in het Oris kamp, één van de laatste onafhankelijke mainstream merken in de relatief betaalbare merken met een eigen smoel. Maar er is genoeg voor TH te zeggen ook.
Waarom zou je een van beide nieuw kopen? Beide horloges dalen fors in waarde het moment dat je de AD uit loopt. Als je wacht tot er iets op het forum voorbij komt heb je geen last meer van afschrijvingen.
Was je van plan het horloge voor altijd of lange tijd te houden? Koop hem nieuw.
Wil je hem binnenkort weer weg doen misschien? Pak hem lekker 2e hands.
Omdat deze de mooiste is. Maar als ik jouw verhaal zo lees, kun je beter doorsparen voor een rolex. Zowel de Oris als TH schrijven voor jouw maatstaven denk ik te veel af.
TH wordt hier vaak afgebrand.
Maar ik vind het vaak mooie horloges.
Over smaak valt niet te twisten.
Jij vind er 1 het mooiste, die moet je hebben.
Wel even passen, want in het echt kan het heel anders over komen.
Als je het horloge meerdere jaren wil houden, dan denk ik dat de TH ook echt betrouwbaar is.