Ik sta op het punt deze Oris aan te schaffen.
Ik zie verder niets afwijkends maar voor de zekerheid vraag ik het hier nog even. Is deze origineel en zien jullie iets aparts?
Lijkt mij niets mis mee. Vraag me alleen wel af of dit model jong genoeg is om een rode rotor te hebben. Uit welk jaar is het horloge en zit alles erbij?
Goed punt. Zie online met de referentie 7530 eigenlijk alleen fotos zonder rode rotor, en nu je het zegt lijkt de H van High Mech ook wat vervaagd. Misschien ooit een andere rotor op gezet? Doos etc zit er gewoon bij. Heb al gevraagd of hij weet hoe oud het horloge is, wacht daar over nog op antwoord.
Modelletje uit 2002 ish. Origineel zo te zien zonder rode rotor maar uurwerk ziet er wel echt uit.
Ze lijken er dus ook te zijn met rode rotor
Als ik naar de H van High Mech op de rotor kijk is hier wel iets mee gedaan inderdaad. Maar goed, als het horloge verder origineel is neem ik dat gezien de prijs voor lief.
Mwa hoeft niet per se. Is al 20 jaar oud he, kan best dat die verf erafgebladderd is in de loop der tijd ofzo
Lees net dat ze vanaf eind 2002 de rode rotor zijn gaan gebruiken. Zou dus ook gewoon de originele rotor kunnen zijn.
Ja daarom. Ik denk dat het wel in orde is hoor
Is het origineel dat de wijzers gewoon lomp ín die subdial zijn geprikt? Of eigenlijk dus dat die subdial over het centrum heen loopt?
Die minutenwijzer op de 9u van de subdial bedoel je?
Die zit bij dat model altijd zo.
Ja, dat. Vind ik niet des Oris’ maar zie nu inderdaad dat het origineel is.
Muah, snap wat je bedoelt. Vind het zelf wel iets hebben dat de minutenwijzer in de subdial van de urenwijzer zit. Maakt het toch makkelijker te begrijpen if that makes sense
Ik heb er ook zo een, maar zonder rode rotor.
Verkoper reageert net dat het horloge hier op het forum ooit gekocht is. Heb hem in het archief gevonden (serienummer), dus ben er nu wel uit haha!
Persoonlijk vind ik het een onaantrekkelijk, saai en erg beige horloge. Een regulateur is sowieso lastig af te lezen, als het er nou nog subliem uit ziet, OK. Maar dit is wel heel erg - tja - beige. Bedenk ook dat je deze niet snel meer kwijt raakt zodra je er op uitgekeken bent.
Ik zou iets anders zoeken.
Hij is wel 99,9% zeker echt trouwens.
Bedankt voor je mening en advies. Ik vind hem apart en de beige wijzerplaat met de bruine croco band een mooie combinatie. Gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak. Ik draag zelf vrij veel beige truien met bruine herenschoenen a la casual chique en daar past dit horloge prima bij. Dat ik hem lastig kwijt raak als ik er op uit gekeken ben weet ik, maar het eerste horloge waar ik na aanschaf op uitgekeken ben geraakt moet nog komen. Heb bijvoorbeeld ook een Glycine Combat Sub Golden Eye. Ik heb een aparte smaak denk ik.
Erg mooi horloge, bijzonder door het mooie en simpele design. Goed om te horen dat de experts van het forum geen rare dingen zien!
Ieder natuurlijk zijn eigen smaak
Gelukkig ben jij TS niet.
Waarom altijd (in het algemeen, niet speciaal door jou) iemand iets afraden omdat jij, de lezer, het niet mooi vindt?