oris flight timer r4118

hallo allemaal,

heb een vraag voor de oris liefhebbers of andere kenners.
heb een oris flight timer r4118 op het oog, normaal is een diver mijn straatje maar door de aparte look vind ik deze flight timer van oris toch wel intressant.
nu heb ik geen idee wat deze 2e hands moet kosten, alle input is welkom.

gr pim

2 likes

2 likes

Staan er 2 op chrono … vind €2500,- best aan de prijs, maar aan de andere kant is het ook wat de gek er voor geeft zolang er verder weinig aanbod is …

1 like

Ja vind er maar weinig, en vind het ook aan de hoge kant. Ook weinig video’s of reviews over dit model

Was toen meen ik onder de 2k, en als er nog een beurtje bij komt wordt het een prijzig horloge :thinking:

1 like

Als er weinig van beschikbaar zijn, dan is het inderdaad maar net wat de gek er voor geeft.
Vind het persoonlijk ook wel aan de heftige kant qua prijs. Ik kan afwijkende ontwerpen op zich ook best waarderen, maar stel mij zelf altijd ook de vraag of ik zo’n horloge over zeg een jaar óók nog gaaf/mooi vindt. Mocht die vraag twijfels oproepen, dan sowieso niet doen. De kans is dan weer groot dat deze ongedragen in de kist beland, of dat je er lange tijd mee moet leuren om dat ding kwijt te raken.

1 like

Ik had zelf ooit een BC4 flight timer, redelijk vergelijkbaar. Best gaaf, maar groot en die puist rechtsboven is niet echt comfortabel. Ik heb 'm destijds nieuw met een flinke korting gekocht bij de AD i.v.m. winkeldochter, nieuwprijs was I.i.g. onder de 2.5k. Dit model is echt niet zo populair, dus mocht je 'm ooit willen verkopen dan zul je een flinke afschrijving moeten incalculeren, dat is i.i.g. mijn ervaring.

1 like

bedankt voor je reactie zal er eens over nadenken, wil hem ruilen tegen een maurice lacroix phase the luna dus we zullen zien

1 like

bedankt voor de reactie zal het eens laten bezinken wat ik ermee ga doen

1 like

Het zijn echt wel mooie horloges, dus als je het een blijvertje is, dan is het wellicht een overweging waard, mits de prijs realistisch is.

1 like

Een ML is doorgaans ook niet erg waardevast. Dus wanneer je een hoge inruilprijs ervoor ontvangt, dan valt de schade mee.

2 likes