Oris of toch wat anders. In ieder geval blauw.

Na aanleiding van mijn vorige post zowel een groene als een normale blauwe gepast. Twijfelde een beetje dus daarom nogmaals een topic. Clean ocean nog niet kunnen passen.

Wel is het duidelijk dat ik wat blauws wil.

  1. Oris Clean ocean houden we erin als kanshebber

  1. Een tudor 36 mm bbb

  1. Iwc XVIII (tweede hands heb ik ze hier verkocht zien worden rond €2900)

4 likes

Is nogal een verschil van 36mm naar 43.5mm.
Zelf vind ik de iwc het mooist.

3 likes

Vergelijk dan idd met de BB41. Ik heb die en in dezelfde tijd ook gekeken naar Oris (Source of LIFE) maar die dragen echt veel groter

De Aquis is er natuurlijk ook in 39.5 mm :grin:

Clean Ocean is 39.5

1 like

In dit gezelschap vind ik de Tudor nogal saai. Sowieso weet ik niet wat daarvan vind, denk dat ik toch die duikbezel mis.

1 like

Tudor: Heel mooi en clean!
IWC: ook een klapper
Oris: vind ik weinig aantrekkelijk

Clean Ocean erg fraai, ook een leuke prijsklasse indien nieuw een pre is.
De BB vind ik vrij saai en weinig sprekend dat kan komen omdat de IWC eronder staat :face_with_hand_over_mouth:
Het zal overigens een hele zoektocht worden om die incl staal onder de 3K gebruikt te kunnen vinden.

Van deze 3 dus 100% de IWC Mark XVIII op staal :star_struck:

Ik zou voor de Tudor gaan. Lekker eenvoudig ontwerp.

1 like

Verschrikkelijk saai dus…nee echt, 3 x niks.

Maar ik zie sowieso 3 totaal verschillende horloges, voor ook behoorlijk verschillende prijzen.
Persoonlijk kies ik de Aquis, overduidelijk. Iedereen zal wel over de uurwerken beginnen, maar die interesseren mij niet. Hoor ze niet, zie ze niet, ruik ze niet …En het loopt allemaal hetzelfde.

2 likes

Het Tudor blauw wint voor mij.

1 like

Ik ben geen fan van IWC, maar van deze 3 vind ik het het meest aansprekende horloge.

ORIS vind ik te lomp… en de Tudor te degelijk.

Ik vind het dus wel wat hebben.

Ik zou voor de IWC gaan, maar :

Volgens mij alle horloges even gaan passen voor je een keuze maakt
Succes :+1:

Ik zou de Oris kiezen

Ik vind de Tudor ook vreselijk saai en voor de prijs van de IWC heb je ook een Aqua Terra met in-house uurweek en betere afwerking.

Die Oris staat te koop bik ten2two.nl voor een leuke prijs trouwens.

Hij is inderdaad vrij lomp ja. Ik noem het " robuust " :slightly_smiling_face:
Nee, zonder dollen, het is een dikke schijf staal met een dikke armband eraan. Je moet er van houden.

Voor de helft van die IWC.
Oh, on hold zie ik nu.

1 like

Dat inderdaad precies hoe ik over de Aquis-lijn denk. Andere Orissen zijn een heel stuk minder lomp gebouwd.

1 like