Smaak veranderd en verstand komt met de jaren.
He Bro,
Hoe blijft het brons bij jou?
Staat er geen bb58 in het blauwe gedeelte?
Ben benieuwd welke versie van de bronzen 65 je bedoeld. De Carl Basheer vind ik erg ‘overpriced’ om eerlijk te zijn.
Zelf zou ik de brons/stalen variant; deze dus: …kiezen boven de BB58, de looks zijn wat eigenwijzer en bovenal voor zo ongeveer de helft van de prijs van een Tudor (nieuw) te koop.
De Oris is toffer. Mooier van vorm, ranker, leuker. En ook nog eens goedkoper.
Nu kunnen Tudor mensen over in-house uurwerken beginnen (als dat zo is voor de BB58) en over afwerking, maar ik merk aan mijn horloge-draag-gedrag dat die factoren geen ene reet uitmaken voor mijn beleving.
Dat Patina kun je vermijden door 'm af en toe gewoon een veeg met wat warm water en shampoo zoals @Otis voorstelt. Schoon houden en daarna drogen betekent geen patina. Als je 'm juist kunstmatig patina wilt geven kun je een pannetje azijn op het vuur zetten.
Da’s het leuke van Brons, je kunt er alle kanten mee op.
Ik eigenlijk ook. Komt door die wijzerset. Bah. En de slab-sided lompe zijkanten. Tudor is het allemaal net niet voor me.
Dat de BB58 de leukste Tudor in tijden is laat onverlet dat de Oris 65 veel cooler is. En er trouwens eerder was. Ik heb het idee dat Tudor de 58 deels uitbracht omwille van het succes van vintage inspired duikertjes als de sixty-five.
Maar da’s mijn theorietje.
Ik duik er niet mee . Maar ik doe er niets geks mee. Ik draag hem gewoon en poets hem niet. Gewoon dragen dus