'ORIS' onderhoud volgens de 'Quick Service' methode

Wat heb jij een vermakelijke manier van schrijven @Aqualand. Ik word er helemaal vrolijk van :wink:

1 like

Ik snap wel dat je het hele uurwerk in één keer reinigt maar dan blijf je wel zitten met de lage amplitude.

2 likes

Zeker een heel leuk verslag :+1:

1 like

Het was voor mij de eerste keer met de VK/1 en dit was het resultaat… Eerder uitzondering dan regel? :thinking:

Nou ja, als je succesvol hebt gereinigd dan moet je met een dergelijk uurwerk toch echt wel een amplitude van 300 aan kunnen tikken. Het reinigingsmiddel maakt ook nog een hoop uit maar het feit dat niet alles uit elkaar gaat maakt dat op sommige plekken er dus ook geen olie of vet aanwezig is, dus het slijt allemaal veel sneller dan nodig.

1 like

Leuk verslag en vooral leuk geschreven. Ik haak meestal af bij lange lappen text, maar dit werd niet saai. Chapeau! :+1:

1 like

Dank voor je feedback! Ik noemde het ook “een dingetje”. Helemaal uit elkaar is natuurlijk beter. Je vraagt je dan toch af waarom dergelijke units tot op de dag van vandaag te koop zijn…

Boeiend in beeld gebracht!

1 like

:joy::joy::joy:
Mooi verhaal @aqualand, en leuk concept, de kiffer (knutsel it forward) ipv de fiffer .

1 like

De Kiffer, die houden we er in!

1 like

Gewoon lekker doorgaan, de eerste uurwerken die ik heb geserviced liepen ook als een dweil…

1 like

Mooi dat je er nog iets mee kon. Wat betreft de samentrekking ’ Boris’… Het voelt alsof ik mijn lichaam aan de wetenschap heb gegeven :wink:

1 like

Heel leuk om te lezen. Door de foto’s erbij heel goed te volgen.

1 like

een fantastisch en mooi verslag :ok_hand::smiley:

1 like

Nogmaals bedankt Bob! :hugs:

1 like

Mooi spul heb je!
En knap werk. Leuk zo’n Mumbai special nog dus.

1 like

Thanks Abel! :blush:

1 like

Voor een goed resultaat zal toch het uurwerk geheel gedemonteerd moeten worden.
Bij erg vervuilde uurwerken is alleen door de schoonmaakmachine halen vaak nog niet voldoende, die hardnekkige ingedroogde olie krijg je daar niet mee schoon.
Alle steengaten uitpennen en gedemonteerd schoonmaken vervolgens overal de juiste smering zal al gauw een beter resultaat geven.

1 like

Dank voor je feedback Floris! Het gebruik van deze korf was voor mij ook een primeur. De volgende NA gaat gewoon weer helemaal uit elkaar. Volgens de verkoper is hij defect en dan ga ik op het puntje van mijn stoel zitten…

1 like

Informatief!

1 like