ORIS only - deel 2

Deze wordt niet vaak gedragen maar blijft toch erg leuk!

19 likes

Deze bronze kletser op suède:

11 likes

Onlangs al gepost dat ik mijn Oris BC Stealth niet vaak om heb en dat werd vooral veroorzaakt door het hele saaie leren bandje dat er om zat. Vandaag een ander bandje ontvangen en erop gezet. Top combinatie zo!

Hele fijne vliegtuig sluiting

Waarbij bandje in een paar tellen op de juiste lengte ingesteld kan worden.

Kortom, helemaal blij!:grinning:!

13 likes

Heel mooi deze combi. Prettig bandje ook weer ik uit ervaring.

Toch niet nu al een ongelukje gehad of wat zie ik bij de lugs :worried:?

1 like

Denk dat de vorige eigenaar met t vorkje voor de pushpins erin had gezeten. Zeker niet gezien dat er quick release pushpins inzaten. :wink:. Maar daar was de prijs naar. Morgen ff de draadjes met soldeerboutje weg schroeien, zie je er niets meer van.

4 likes

Ok, nog niet in het echt gezien dus daar ligt de doorslag…
Maar goed, ik denk dat ik een Chronoris wil en dan neigt mijn voorkeur naar de movember editie.

Ik vind ze alle mooi hoor dus breng me op andere gedachte met goede argumenten.
Dus, welke uitvoering zou jij kiezen en vooral ook waarom dan?

Op staal is niet bespreekbaar , vind de bracelet niet mooi.
Canvas of leer zal het worden .

AC_UY500

4 likes

movember!

1 like

De movember is leuk. Leuk met de gouden accenten.
Ik denk dat ik voor de zwarte zou gaan. De sportiefste qua kleurstelling en het beste contrast.
Op rubber vind ik het ook prachtig trouwens :+1:
De grijze heb ik gehad en ik vond/vind hem erg saai en flets.
Succes man…

1 like

Sinds vorige week deze flinke knaap binnen, mijn first ever Oris;

Dit horloge heb ik al tijden op de wensenlijst staan. ik wilde specifiek de zwarte variant op geel rubber, en die is vrij zeldzaam. Door de aanschaf van andere horloges is het eerder nooit gelukt om deze te pakken te krijgen. Nou liep ik toevallig vorige week tegen een mogelijk hele scherpe deal aan en dat is uiteindelijk gelukt! Super, super blij mee!

Met 46mm veruit het grootste horloge in de collectie. Desondanks voel ik daar helemaal niks van, zit super comfy door de soepele rubberen band en de fijnafstelling in de sluiting. En ik durf zelfs te zeggen dat het op het oog ook prima kan. Heb flinke polsen, ben dan ook een flinke jongen, dus een flink horloge past dan ook prima bij mij :grin:

20 likes

Ik zou persoonlijk voor de movember gaan, vind ik zelf de mooiste :heart_eyes:

1 like

Echt heel gaaf !! :heart_eyes::heart_eyes:

Veel draag plezier !

1 like

Heel tof ding dit, alleen zoals veel horloges is de maat mij iets te groot. Komt dit horloge alleen met de gele band??

Nee hij wordt geleverd op geel met een extra zwart rubberen band. Ik vind dat geel echter wel tof, zeker vanwege het geel in de wijzerplaat. Knalt lekker van de pols in de zomer :star_struck:

En ja het is een fors horloge, maar dat is echt persoonlijk qua draagcomfort. Ik heb regelmatig dit soort horloges of nog groter om de pols gehad tijdens mijn diverse trips naar Baselworld e.d. en het gaat echt om de constructie. De vorm en afwerking van de kast, lugs, bandaansluiting, buckle/clasp, soort band etc zijn HEEL belangrijk. Dat krijgen sommige merken niet altijd even lekker voor elkaar. Door de relatief korte lugs en de soepele band draagt dit ondanks 46mm behoorlijk prettig.

1 like

Zeker waar, je moet het horloge echt in je handen hebben gehad en Oris maakt zijn lugs relatief kort. Ook voor wbt de beoogde functie is het grotere formaat te rechtvaardigen. Het is lig een echt zomerknaller. Geniet ervan.

De belangrijkste reden voor de, laat ik het toch maar zeggen, enorme kast is het saffierglas met daarin het uitgefreesde kanaal voor de dieptemeter. Het glas is echt behoorlijk dik. Hodinkee heeft destijds een technische tekening in hun review opgenomen waarop dat goed te zien is;

Dat blauwe stukje is dus het uitgefreesde kanaal wat driekwart rond loopt ongeveer. De lijnen daarboven en -onder markeren de totale dikte van het glas. Zet dat af tegen de dikte van het horloge in zijn geheel en het is echt enorm!

1 like

Doet ie het ook al op de bodem van een bad, of is dat nog te ‘ondiep’

1 like

Hier een filmpje vd Depth in actie

3 likes

De Movember :+1: mooie warme tinten.
Weet alleen niet hoe deze leren band is. Had zelf een 65 movember ook met die leren band met dat snorretje erop.
Maar deze was erg dik en erg stug.

1 like

De originele lederen band zal ik niet gebruiken .
Dikke stugge snor idd.

1 like

Kan aan mij liggen, maar ik kan de dieptemeter niet aflezen door het geschud en haastige schakelen tussen duikcomputer en de Oris :stuck_out_tongue:. Wel cool hoe dik dat glas is trouwens.

1 like