Sunburst van de afzuigkap, toch mooi

1988
2 weken geleden een Oris BC 32mm voor mijn vrouw van Oscar @Tudorrose overgenomen. Een ouwetje uit 1990. Zag er op de foto’s prima uit. Oscar had wel aangegeven dat de vergulding op de kroon afgesleten was. Dat was voor mn vrouw geen probleem. Na aankoop was t horloge snel binnen en geheel volgens beschrijving en foto’s.
Bandje zag er ook prima uit maar bleek na dagje dragen verdroogd te zijn en viel uit elkaar . Nieuw bandje via EBay op de kop getikt en hier op forum een mooie originele sluiting. Ze is er helemaal gelukkig mee.
Geen idee hoe 32mm op een dames pols staat maar de Oris ziet er nog prima uit! Ik vind dit hele mooie horloges qua stijl maar ik draag nooit de kleding die erbij past…
Oris fans wakker worden!! Nieuwe LE van 165 stuks gereleased. Helaas voor mij persoonlijk te groot met 42mm. Had echt gehoopt op opnieuw een editie van 40mm.
Van wat?
Ik gok citroensap om het brons vrij te maken van patina. Ben benieuwd hoe hij eruit komt.
Ik gok de tweede foto
Allemaal goed gegokt.
Hij was behoorlijk bruin en nu weer rose gekleurd.
Is dat niet juist het idee van brons, dat je patina krijgt?
@RobinH, ik vindt hem erg gaaf. Maar weet niet of ik er zelf ooit aan zou beginnen.
Heb je ook nog een goede foto van voor z’n citroensapbad?
Patina is leuk, maar ik heb deze tweedehands gekocht. Dus ik wilde hem even in bijna originele staat brengen.
Leuk om dat verschil te zien
Wat n mooie klatsert
Je zou het denken, maar snap wel dat je hem soms weer ff terug wil hebben naar fris brons.
Ik hoop dat er met die nieuwe movement ook een nieuw model aan komt!
Klein weekje dus nog