Vier jaar na de vorige “Oris x Topper” limited editie komt Topper Jewelers uit Californië (USA) terug met een nieuwe editie in gelimiteerde oplage van slechts 165 stuks.
Deze LE lijkt erg veel op de vorige editie met als grootste verschil de case diameter die is gegroeid naar 42mm, waar de vorige 40mm was. De dial is gelijk aan de LE van 2016 met als afwijking de kleur van het font, van geel naar wit.
De Topper editie lijkt veel op de standaard Oris Diver met als grootste verschil de tekst op de dial, het ontbreken van de datum-functie, en de oranje lume-pip en secondewijzer. Deze LE benaderd ook dichter het origineel van Oris uit '65.
Je bent nog op tijd…
Ik denk dat dit zeker wel weer een hit gaat worden! De vorige Topper LE was 100 stuks en de Hodinkee LE van 250 stuks was ook binnen 4 minuten uitverkocht.
Ik heb hier erg naar uitgekeken (en zelf al zitten hypen ) maar helaas had ik echt gehoopt op 40mm.
2.450 USD + ca. 100 USD shipping + ca. 23 - 25% importkosten.
Ongeveer een kleine 2.700 euro dus.
Persoonlijk vind ik de datum functie letterlijk en figuurlijk iets toevoegen. Deze is vrij bescheiden en valt eigenlijk niet echt op. Daar ligt ook gelijk het nadeel, aangezien deze geen prijzen wint voor de best afleesbare.
Het ontwerp in de basis blijft een “Topper”.
Gele font, witte font, zonder datum, met datum, altijd goed.
De grootte is een kwestie van polsomtrek. Voor mij de 40mm…
Ik moet nog steeds een traantje laten dat ik de Oris x Hodinkee vorig jaar heb gemist.
Echt niemand op het forum die die per ongeluk heeft liggen? Was LE met 250 stuks.
Persoonlijk vind ik de datumloze 65 met een oranje pip niet echt zoveel meerwaarde hebben dan waar Topper Juwelers op speculeren. Deze ga ik lekker laten voor wat het is.
Nog zo’n miskleun mi. Prachtig qua looks alleen een handwinder icm de schroefkoon is ook geen echte praktische update
Mee eens, jammer dat het een handwinder met schroefkroon is. Maar toch kan ik daar wel doorheen kijken! Juist omdat de dial zo onderscheidend is ten opzichte van wat Oris tot nu toe heeft uitgebracht.
Hopelijk komt Oris volgend jaar nog met een matte zwarte dial en printed numerals voor de 65. En dan wel in 40mm.