ORIS only - deel 2

Crosspost:

15 likes

Ik ben in de markt voor een NA, uiteraard wil ik toch weer een Oris.
Momenteel kijk ik naar twee modellen en ben toch wel benieuwd wat jullie voorkeur heeft, ik neig toch meer naar de 65 in 42mm maar ben er nog niet helemaal over uitā€¦ :sweat_smile:
Het gaat hier ook nog om de BC Pointer Day met de dag aanduiding in de binnenste ring van het huidige model.

Ik ben benieuwd welke jullie voorkeur heeft!

  • Oris Divers 65, 42mm blue dial
  • Oris Big Crown Small Second, Pointer Day

0 stemmers

2 likes

Die pointer day is een ferm horloge (44mm) maar als je polsen 'm aan kunnen, waarom niet. Een 65 moet voor mij in 40mm, die 42 vind ik echt te groot voor een retro diver. Maar passen en je gevoel laten beslissen! En niet verkopen, want je geraakt ze aan de straatstenen niet kwijt hier :smile:

3 likes

Heb de polsen wel voor een 44mm, vandaar dat ik in de 65 de 42 prefereer!

1 like

Om de een of andere reden lijkt die mij op de stalen band altijd een groot spiegelei met die lange lugs erbij :rofl: De 40mm vind ik beter in verhouding, maar mijn pols is wat smaller dan die van jou natuurlijk :slight_smile: het blijft sowieso een prachtig design!

3 likes

Design is inderdaad prachtig! Maar dat vind ik van de PD dus ook. Heb de Boldr Voyager hier op het forum ook gekocht, misschien toch maar de PD overnemen :sweat_smile:
Kan eens kijken of ik die in het echt kan bewonderen, hij is namelijk al 5 jaar ā€˜oudā€™ en de fotoā€™s zijn vrij onduidelijk so far.

Wat zou volgens jullie een BC Pointer Day uit ā€˜14 in goede staat mogen kosten?

Haha, ik sluit me hier bij aan. Goed verwoord. Normaal kan ik 42 zeker hebben, maar deze paste mij niet.

1 like

Ik ga de Big Crown Pointer Day woensdag even in het echt bekijken!

3 likes

Zelf ook in de markt voor de 65 42mm, met mijn 23cm polsen kan het nog net aan, 40mm lijkt wel een dameshorloge om mijn pols :rofl:

Draagt iets kleiner als mijn aquis maar wel te doenā€¦

Dat zijn flinke polsen! Mijne zijn iets kleiner, 21cm geloof ik :sweat_smile:
De lug to lug van de 42mm 65 is net zo groot als die van de Aquis 43,5mm

een dergelijk bod is altijd welkomā€¦:blush:

1 like

Voor diegene die mā€™n vraag niet gezien hadden omdat het een edit was, ben wel benieuwd!

Alweer enkele dagen om de pols. Ex @daffie .
Ik stond op het punt van een avondwissel, maar toch niet hoor :grin:

10 likes

Deze krijgt bij mij inmiddels ook het meeste draagtijd

8 likes

Prachtig. Ze is in goede handen. :ok_hand:

(Ik meld mij binnenkort wel weer eensā€¦:wink:)

1 like

Hehe, doet me denken aan een bepaalde merk en de reclame (you merely keep it for the next generation). Maar is niet helemaal gepast haha.
Ik zal in de tussentijd goed voor haar zorgen šŸ„°

1 like

Haha inderdaadā€¦klinkt als. :laughing:

:facepunch:

1 like

Deze wilde ik even delen.

Ik zag op deBijenkorf.nl deze Aquis staan. de Bijenkorf is een nieuwe leverancier van Oris. Ik vond het model nogal duur, ik heb dezelfde. Maar toen ik beter keek zag ik dat dit model een extra ring binnenin heeft met de seconden er op. Best wel mooi. Heeft iemand deze al?

Of betreft het een ouder model?

6 likes

Dit is het nieuwe model :+1:

1 like

Weer om de pols :heart_eyes: wat een prachtstuk blijft dit toch :blush:

13 likes