ORIS only - deel 2

zullen we even naar binnen gluren?

11 likes

Een crosspost hier van Niglo :grimacing: … omdat ik enthousiast ben en het graag in het enige echte Oris topic wil delen… :blush:

Vandaag niet aan de pols helaas, maar staan nu te pronken tegenover mij op tafel. Ook genieten natuurlijk. :blush: Al enige weken geleden overgenomen van horlogevriend en mede Oris lover Roy @royke74 Door verbouwing en ziekte helaas nog geen tijd gehad om ze aan een passend bandje te zetten (bandjes zijn te kort) en ook niet om ze hier te showen aan jullie… :pensive:

Bij deze dan, met trots en liefde, mijn vintage NA’s van mijn favoriete merk Oris. :blush: De ene met ‘fancy lugs’ uit de jaren '40 en de andere uit begin jaren '50; allebei met 7 steens pen anker uurwerkjes, 10 micron verguld en allebei in absolute NOS staat. Pareltjes voor mijn collectie, waar ik heel erg blij mee ben! Met dank aan forumvriend Roy! :ok_hand::wink:

:+1::clinking_glasses:

26 likes

Ondanks dat ik ze zelf nauwelijks draag zijn ze prachtig @anon34385602HFH
Hier mijn mini NOS collectie



Leuk om te horen dat je er blij mee bent. Het zijn idd aparte pareltjes. Zeker jou fancy lugs zul je niet vaak tegenkomen.

19 likes

Die tweede is echt heel mooi!

2 likes

Ja… supergaaf man! Die pointer dates blijven altijd bijzonder aantrekkelijk. :ok_hand::slightly_smiling_face:

1 like

Ja dat scheelt ff een dikke slok :sweat_smile:
Maar wat een horloge hè? Dat glas, die glimmende markertjes…:ok_hand:t4: En die band zit heerlijk. Niét te vergelijken met die dikke logge Aquis , maar allebei even mooi.
Op staal vind ik ze wel het mooiste hoor.

Ja verschilletje hé lol, heb hem zelfs omgehouden vannacht :sunglasses:

1 like

Toch de Oris liefhebbers alhier nog maar eens attenderen op de vele namaak die wordt aangeboden op het net. Je verwacht het wellicht niet van een Oris, maar het zal je maar gebeuren.

2 likes

@anon34385602HFH @royke74 Prachtig! :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Zijn dit dan de recente modellen of meer de oudere?

Ik mag geen foto’s plaatsen, maar op de Facebook-groep van Scottisch Watches kwam iemand voorbij die een hele goede namaak Aquis had gekocht.

1 like

Dank je wel David! :blush:

1 like

Het is onder de echte ‘die hard’ liefhebbers wel bekend, maar goed dat je het nog even aangeeft hier.:+1: :slightly_smiling_face: Het zal je inderdaad maar gebeuren.

1 like

Een paar dagen geleden las ik op Watchuseek ook een heel draadje van iemand die dacht dat hij een nep Aquis had. En iets later melde zich er nog iemand die dit dacht over zijn Aquis.

https://forums.watchuseek.com/f22/did-i-purchase-fake-oris-aquis-7730-a-5071113.html

Volgens mij hebben ze ze beide in twijfel weer ingeleverd bij hun verkopers.

Jammer om deze dingen te lezen.

Gezien de berichten hierboven over neppers ben ik blij dat ik de mijne bij een AD heb gekocht. Heeft toch wel iets hoor de hele belevenis van het kopen bij een AD.

9 likes

Ik kan dit plaatje niet op ware grote uploaden. :thinking:
Ik heb nu voor ‘groot’ gekozen, maar weet niet hoe de kwaliteit is.

Edit: toch wat mindere kwaliteit, en hij kantelt de foto.

10 likes

Foto even gedraaid :grin:


Kwaliteit is niet best :no_mouth:
Wel een mooi horloge.

7 likes

Wat een beauty hè

16 likes

Wat een topper is dit ook zeg…

13 likes


Boem :sunglasses::bomb::boom: wat een ding blijft dit toch…

12 likes