ORIS only - deel 2

haha, zekers. Ik heb niet zo veel met lelijke horloges :slight_smile:

2 likes

:sweat_smile:

1 like

CTO, clipperton Was da?! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Lake Baikal it is

2 likes

It’s ThORISday !!!

19 likes

Het is vandaag volle maan heren, dus laat die Oris met moonphase het daglicht zien… :wink:

:+1::sunglasses:

21 likes

Bruce Williams waarschijnlijk ook een neppe Aquis gekocht.

En nog een draadje op WUS
https://forums.watchuseek.com/f22/warning-fake-oris-aquis-ebay-5091135.html

Hoor steeds meer over neppe Aquisses :confused:

Nu koopt hier bijna niemand horloges van eBay, volgens mij. Maar toch. Beware !

5 likes

Dankje voor het delen. :+1: Ik ga er morgen even rustig naar kijken. :slightly_smiling_face:

1 like

Veel te weinig Big Pointers hier

13 likes

Nog meer reden om nieuw aan te schaffen bij de AD.

Wel mooi ding, goeie neppert.

2 likes

Laat jullie niet zo gek maken over die neppe Aquis’

Geen van de bekende kanalen biedt ze aan (dwz, van enige kwaliteit)

1 like

Wie zegt dat ik me gek laat maken ??

Ik geef gewoon aan dat je het steeds meer ziet en dat dat jammer is.
Ik vind dat je daar best over mag praten.

Wie zeg dat ik jou includeerde met jullie?

Ik vind het zonde dat dit soort filmpjes en topics het merk schaden, vandaar mijn opmerking. (Ervan uitgaande dat er niet op grote schaal goed replica’s gemaakt worden)

heb mijn dochter voor d’r 21e een 37mm Aquis (stalen band, blauwe plaat) gegeven. Zij nog steeds heel happy, en ik vind het nog steeds een van de mooiste horloges uit (helaas niet :wink: ) mijn collectie.

8 likes

Ik zie dat totaal niet zo.
Het is toch een compliment wanneer je modellen nagemaakt gaan worden.

Snap dat het aanvoelt als een plaag maar het merk schaden door een namaak handel? Nee toch…

Relax modus on…

10 likes

Dit is best vreemd.

1. Hij lijkt behoorlijk op een echte. Met klein beetje tweaks kunnen ze dat zo bereiken. Wat je aan het denken zet, is de echte wellicht te simpel / goedkoop om te maken?
  2. Klopt het dat Oris per jaar maar 50.000 horloges verkoopt? Wie neemt dan de moeite om dan juist dit merk na te maken. Beetje vreemd.
1 like

Het zijn nu net die kleine dingen die ze zelden goed krijgen. Voor zo goed als elk zwitsers horlogemerk betaal je een flinke premie tov de kostprijs. Een leuk horloge ontwerpen/in de markt zetten kost nu eenmaal geld en als merk wil je een buffertje hebben om minder geslaagde jaren te kunnen dragen.
Best logisch dat een goede fake een stuk goedkoper kan, zonder dat het horloge an sich te min hoeft te zijn. Zal de nepper ook 30 ATM overleven bijvoorbeeld?

19 likes

Ze kijken 't af bij een ander merk wat ook met een ā€œOā€ begint…

1 like

Vind deze heel mooi, is dit de normale editie? Of de LE?