ORIS only - deel 2

Hehe eindelijk is ie binnen! Na bijna 10 dagen ergens in transit te hebben gestaan en geen enkel teken van leven in track&trace gaf. Is deze vanmiddag bezorgd. En dan ivm afscheidsborrel niet eerder naar huis kunnen.

Binnenkort foto bij daglicht.

20 likes

10 likes

Gefeliciteerd met je aankoop :+1:

1 like

Na lang onderzoeken en twijfelen heb ik de Oris bic crown pointer date (in blauw) gehaald! Het fijnste vind ik hoe sterk en smooth de kast als geheel voelt, en erg comfortabel draagt voor een 40mm horloge. Het standaard bandje heb ik door een ander Oris bandje vervangen wat er imo beter bij past. Ik heb ook een paar leuke Oris goodies erbij gekregen.

Het enige minpuntje van dit horloge is de blauwe kleur is heel apart. Op een dag verandert de tint wel 3x met het licht, en soms neemt het groen van de lume de blauwe kleur over waardoor het een bizarre verschijning wordt. Het heeft aan de ene kant wel een charme, aan de andere kant vraag je soms af of het een slechte design keuze was. Oorspronkelijk was ik overtuigd van de blauwe dial, nu denk ik soms wel of zwart beter was. Ahoewel het horloge leeft nu wel veel meer.

Oorspronkelijk twijfel de ik in deze price range tussen een Nomos tangent, omega dynamic date (vintage), en kwam toen deze Oris op het spoor. Dit is hem geworden.

Ik zou eigenlijk nog graag een vergelijkende video review maken van dit horloge vs de Nomos tangent 41 met dag nummers in de buitenste ring. Andere stijl, zelfde functie. Alleen de Nomos is 2x zo duur. Wat voor mij best wel aangeeft hoe overpriced Nomos is geworden. Ik denk ook een mis match met hun grootste doelgroep, die boeit het wss echt niet of het een in-house movement is. Iemand in Amsterdam die deze heeft?



23 likes

Prima keuze heb je gemaakt! Hele toffe aanwinst :star_struck:

De één noemt het een minpunt, ik een groot pluspunt :grin:
Zo zie je maar hoe smaken kunnen verschillen.

1 like

Het is idd het meest conflicterende puntje. Ben er zelf nog niet over uit.

Wat ik wel benieuwd naar ben is of de Oris designer hier ooit iets over heeft gezegd. Hoe is deze blauw tint gekozen? Het was wel hun eerste blauwe pointer date toch?

Gefeliciteerd met deze mooie NA! Inderdaad en heel mooi horloge en ik snap dat je deze boven de nomos hebt verkozen.

Wel grappig mbt tot de wijzerplaat, ik heb laatst de zwarte gepast (hoewel die ook wat grijs/bruins over zich heeft) en vond de wijzerplaat (onder de juweliers verlichting) juist net iets te doods en dacht dat de blauwe misschien leuker was. Uploaden van een foto lukt helaas niet :expressionless:

Dat blauw brengt 'm juist tot leven :smiley:gefeliciteerd met je aankoop :+1:

Blauw :+1: Juist mooi hoe hij steeds veranderd!

Ben niet goed op de hoogte van het huidige assortiment, maar bedoel je dat deze nieuw te koop is?
Het model doet me sterk denken aan de modellenlijn rond 2000.

Ohwww bijna om jalours op te worden.
Zou ik niet verwachten bij dit klassieke model.
Dus toch nieuw assortiment?

Bedoel je deze?


If yes, en dan ook nog eens een Nomos Tangent als 3e optie, dan lijkt me dat heel moeilijk kiezen.
In mijn beleving vertegenwoordigen ze alle 3 totaal verschillende stijlen.
Ik vermoed dat die andere twee, of sterk vergelijkbaar, dan tzt ook jouw pols gaan sieren.

Eigen ervaring: de Dynamic is als een bondgenoot, heerlijk vriendje om de pols: geen poeha, geen kapsones.

Van harte gefeliciteerd iig, die Oris is apart
Gun hem wat tijd.
Hoop dat de verrassing van blauw je gaat bekoren

3 likes

De ProPilot die ik 2 weken geleden verkocht heb is naar iemand gegaan die verwacht dat hij nog goud op gaat leveren volgens mij. :joy:
Een aanstaande handelaar zo te lezen.

1 like

Als hij maar niet aan zijn eigen succes ten onder gaat dan :joy: Wat een fantast is dat :crazy_face:

1 like

Moest toch even hard op lachen… :joy:
Ik gun het hem van harte dat hij net die ene gek tegen komt, maar ik betwijfel het.

1 like


Ik doe m nog steeds met veel plezier om.

11 likes

Ja super vet die dynamic date. Zou hem op de stalen band eenkeer willen proberen. Zo anders dan alle andere Omegas.

17 likes

:rofl::rofl:

1 like

:ok_hand:t4:
De volgende in het rijtje : juist prachtig. Continu de wisselende kleur, heel blij mee zijn.

@OrisBoutiqueAmsterdam Maarten HB over, HB over

2 likes

Eerst nog de f1

12 likes

Verschrikkelijk zeg. Die omschrijving ook lekker commercieel ingezet om maar te proberen een onrealistische prijs te krijgen voor je spullen.

2 likes