ORIS only - deel 2

Mijn bijdrage aan de nieuwste fotowedstrijd. HF foto challenge #8 - Thema: KEUKENAPPARATUUR
De Oris in een Bialetti Moka Express. De perfecte combinatie.

20 likes

9 likes

Deze voor mij vandaag, uit de jaren '90; de Big Crown Pointer Date 36 mm.:sunglasses:

:slightly_smiling_face::+1:

12 likes

Heb toch weer even een crisis momentje met mn pointer date blauw/grijze dial. De groene gloed van waar de lume zit beïnvloed de kleur overdag zo erg (vooral als he tbeetje bewolkt of binnen is), dat ik hem echt vaak niet helemaal mooi vindt. Blijft een beetje een struggle dit horloge accepteren.

Heeft iemand hier op het forum dit oudere 36mm model?
https://images.app.goo.gl/j4GkX8x6YzykVL9o6
Wat ik mooi vindt is hoe de crown echt groot is naar verhouding en de kleine lugs. Zou deze heel graag in persoon een keer zien. Weet iemand of deze in Amsterdam te zien is of te koop ergens?

@OrisBoutiqueAmsterdam Maarten kassa 3, kassa 3.

2 likes

Eindelijk kan ik hier ook posten! Mijn NA vanuit Palma :palm_tree:

20 likes

Dit is inderdaad een oudere ref. Wij hebben nu de PointerDate Original met kast 7696 in de sale maar die zijn 40mm.

:joy::joy::joy:

2 likes

Ah die mist net even die vintage swag. Benieuwd of enige collector die oude heeft, puur om in het echt even te zien ter overweging :slight_smile:

Dit is overigens waarom ik soms de pointer date in blauw prachtig vind en soms echt zo vloekend lelijke kleuren combi.
Ik merk ook dat als het licht zo valt dat je de binnenste zijwand ziet, hij ook op zn mooist is, doordat de bezel dan wat breder lijkt. Heb zeker wat ideetjes hoe ik dit design zou fine tunen tot perfectie :stuck_out_tongue:

Btw ik heb er een Rios Horween cordovan strap op gedaan. Deze is ZO comfortabel. en na maanden is ie nog steeds punt gaaf. De donker bruine leren oris band die ik erop had gedaan was al snel behoorlijk afgeragd. Dit cordovan leer is wat steviger / minder zichtbaar voor krassen.

10 likes

ik ga voor de 65 vandaag

19 likes

Goede keus! :ok_hand:

2 likes

[
Mijn werk horloge al 3 jaartjes in de collectie ( ja dat is erg lang voor mij als profesioneel flipperaar)

7 likes

17 likes

Deze was vandaag met mij mee. Heerlijk horloge!:sunglasses:

:+1::wink:

27 likes

Gaaf detail waar ik vandaag achterkwam in het vliegtuig; de sluiting van de ProPilot heeft dezelfde vorm als de sluiting van de gordel, inclusief t woord “lift”! :airplane:

30 likes

Die blijft toch wel erg mooi hoor!!

1 like

Deze had ik vandaag om. Heel fijn horloge om te dragen.:slightly_smiling_face:

17 likes

Dank je wel! :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Hahaha dat is cool , en zeker als je het op dat moment ontdekt .

Ja heel cool! Ik zat al te denken waarom er lift op de sluiting stond, totdat ik mijn riem dicht deed aan boord! Passende sluiting bij een ProPilot :blush: