Dat zijn specs om geen garantieclaims te hoeven geven. Mijn ervaring met eta (en selita) is dat ze altijd wel binnen de 10s afwijking zitten. Zo’n 65 op staal blijft erg gaaf trouwens!
Daar hou ik wel van
Zeker…deze heb ik begrepen is op een bestaand vintage model van hunzelf gebaseerd en met de band hebben ze dat ook prima gedaan…draagt zeer fijn
Hoi Nils, dat klopt en dat is deze uit 1965 (vandaar Divers '65) … in mijn bezit …
Het is overigens wel een wat mindere kwaliteit handwinder pen anker uurwerkje, maar dat was bij de oude Oris horloges gebruikelijk. Ze hebben wat dat betreft een behoorlijke stap vooruit gedaan vergeleken met vroeger…
Hier mijn moderne versie. De wijzerplaat is duidelijk uit hetzelfde huis…
Oh…ik had al een plaatje gezien…wat ontzettend cool Harry …37mm?
Hadden ze ook met datum in 1965?
Is wel een beetje een icoon zo op deze manier Harry! Prachtig man
De onderste is de Deuville? Wat dat betekent weet ik ook niet
Dank je wel kerel! Kleiner… ik heb hem nu niet bij de hand, maar denk ongeveer 34 mm…
Deauville … ik weet niet waarom Oris hem zo heeft genoemd, misschien weet Roy @royke74 dat wél. Ik ben weleens in die plaats geweest in Frankrijk, maar daar heb ik nooit een Oris gezien…
Kan nog net…en is al gewoon leuk om te hebben gelet op de geschiedenis
Hij draagt iets groter en het is inderdaad een heel leuk horloge in de Oris geschiedenis. Ik heb hem niet vaak om, want erg kwetsbaar. Maar wel een ‘must have’ voor iedere Oris verzamelaar.
Ik denk dat jij met deze één van de weinige Oris verzamelaars bent die er één heeft …Zijn denk ik niet makkelijk te vinden
Ik heb eens gelezen dat dit enkel te maken heeft met de kleur. Deauville Bleu schijnt de specifieke kleur te zijn die in de dial zit. Er zijn ook diverse old timer auto’s uit de jaren ‘60 die deze kleur hebben. Destijds een populaire kleur dus.
Inderdaad niet makkelijk te vinden als je er een in goede staat wilt hebben. Ik kocht deze hier op het forum en heb hem daarna door mijn horlogemaker laten reviseren. Hij is in een zeer goede staat, maar niet om dagelijks gewoon te kunnen dragen. Het zijn kwetsbare klokjes, maar wel heel mooi…
Dank je wel ouwe reus!
Maar af en toe op HF laten zien dan
Thanks
Is dat een Tesla
De Tomaso…
Die zou prachtig staan met Niglo en een Deauville om de pols
Dank je wel… was het maar waar!
Ze maakten vroeger zulke mooie auto’s… maar ik ben een ouwe lul en vroeger was het altijd beter…