ORIS only - deel 2

In het zoute sop…

16 likes

Dit is echt heel gaaf!! Heb je nog wat specs en info??

Tnx :smiley:Het is een jaren ‘70 duiker. 39mm case, 13mm dik … een beetje het gevoel van de huidige 40mm 65 op de pols.
Bakeliet bezel en een automatisch Oris cal645 uurwerk… :star_struck:

1 like

Bakeliet :heart_eyes:, je ziet ze niet veel voorbij komen. Is deze ongepolijst?

Nee… best flink aan gepolijst. Het logo op de caseback is ook bijna verdwenen doordat er vermoedelijk perlon/nato sporen zijn weggewerkt.

Ze zijn nauwelijks te vinden , laat staan in NOS staat :wink:

Het is leuk maar moet bekennen dat ik zelf meer met moderne horloges heb :thinking:

1 like

Dat is jammer, maar neemt niet weg dat dit een prachtig horloge is. Heel veel plezier ervan. Misschien toch voor dit exemplaar gaan ipv een nieuwe 65 diver :thinking:

1 like

Haha … ja het is wel aparter. Deze zal vermoedelijk niet mijn leven lang bij me blijven dus bij interesse mag je me altijd een pb sturen :grinning::facepunch:

1 like

laat maar weten als je weer wat ruimte nodig hebt, kan er altijd over nadenken :sweat_smile:

2 likes

Schitterende foto, schitterend horloge ook. Wat me alleen tegen stond bij het passen van een, ik meen, Oris Aquis Great Barrief Reef was het nogal “shiny” appearance met de polished kast en band. Voor mij tamelijk onhandig omdat ik nogal onhandig overal tegen aan loop en dan heb je weer een beschadiging op zo’n polished stuk horloge. Zijn er bij de Aquis alternatieven in staal?

Geheel gebrushed bijvoorbeeld

3 likes

Maar de geheel brushed is alleen in zwart kennelijk(?).

1 like

Even mijn enthousiasme delen hier voor ons geliefde merk… Deze Clean Ocean ltd. edition heb ik binnenkort incoming… met een extra rubberen band erbij. :heart_eyes:

Fijne zondag nog! :+1:

30 likes

Yess…! Gaaf Harry :muscle::smiley: Proficiat alvast. Zeer goede keuze :star_struck:

1 like

Dank je wel kerel! Jij bent er razendsnel bij… Ik wilde je net een PB gaan sturen. :+1::blush: Maar zo kan het ook. Dank voor jouw hulp en advies bij het kiezen. Peter van Baal maakt het keurig voor mij in orde, omdat ik helaas momenteel niet in de gelegenheid ben om naar zijn zaak te gaan. Hij heeft de deal ook aantrekkelijk gemaakt, exact zoals jij voorspelde. TOP man! Je gaat de foto’s zien als hij hier binnen is. Ik kan niet wachten… Ciao! :+1::wink:

4 likes

Oei, mooi…:ok_hand:t4: prachtig man, echt.

Stiekem wordt er steeds meer Oris verkocht, ik merk toch echt een opwaartse lijn hier.

2 likes

Dank je wel Frans! :slightly_smiling_face::+1:

Je hebt zeker gelijk in wat je zegt over Oris. Ik kocht mijn eerste Oris 23 jaar geleden, voor mijn vrouw, en zij kocht tegelijk er een voor mij. Dat waren onze trouwringen als het ware. :blush: Sindsdien ben ik Oris liefhebber gebleven. Het is gewoon top en heel veel waar voor je geld! Wat betreft kunnen daar in mijn ogen niet heel veel merken tegenop. :wink:

Hier die trouwringen van ons nog een keer; dat was nog de tijd vóór de Rode Rotor:

16 likes

Heel erg gaaf! Blijft een prachtig model :heart_eyes:
Ik wacht in spanning af voor de live plaatjes.

Klopt, ik kocht de eerste Oris ruim een jaar geleden door het enthousiasme van Eric van Nieuwendaal.
Heb online een flinke stijging gemerkt sinds ik me er toen in ben gaan verdiepen.
De verschillende Oris gerelateerde facebook groepen zijn flink gegroeid. Van een schrale 1000/2000 fans toen naar bijna 10k nu.

3 likes

Oef… Erg mooi!! :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Gefeliciteerd. Het blijft een heerlijk frisse verschijning.

1 like

Ik twijfel er over m’n Aquis Small Second te laten borstelen. Met momenten vind ik hem toch wat glimmend, eigenlijk wat hier gezegd wordt;

Het wat mattere van m’n Aquis Titanium date bevalt me namelijk ook wel goed :grimacing:

Zou een AD dit doen? In mijn geval Nieuwendaal, of zijn er andere goede adresjes?