ORIS only - deel 2

Ik heb het bij Wesselink en Vreeker laten doen, maar iedere horlogemaker zou het moeten kunnen

1 like

Bedankt! :+1:

Hij heeft inderdaad een fijne deels gepolijste bandā€¦ Ik ben ook best klunzig en ruig en gebruik deze klok als beater, dat gaat prima.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de geborstelde delen ā€œkrasgevoeligerā€ vind dan de gepolijste delenā€¦

Patina op de band.
Wat vinden we er van?

2 likes

Moet eerlijk zeggen dat ik niet zoā€™n fan meer ben van die band nu ik de patina zie :sweat_smile:

3 likes

Ik was al geen fan omdat ik dit aan zag komen.
Gaaf idee om als eerste merk een bronzen band te maken, maar het is gewoon echt niet praktisch.

Geloof maar dat deze ook niet meer soepel beweegt door de verdigris tussen de schakels

Een volledig bronzen band op de Carl Brashear zou ik dan wel weer heel gaaf gevonden hebben.

1 like

Ben op zich wel fan van bronzen horloges in het algemeen, ik zou er graag nog eens Ć©Ć©n aanschaffen, ben er alleen nog niet over uit welke dat dan gaat zijn.

Ik denk dat ik door de nieuwe look van deze band een beetje verblind werd, vond het namelijk wel erg gaaf nieuw. Misschien was het wat bescheiden om te zeggen dat ik ā€˜niet zoā€™n fan meer benā€™, wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik het Ć©cht lelijk vindt. :joy:

Is nog steeds mooi !
Bb

Voor de echte Oris liefhebber met plek aan de muur

JPG

2 likes

Hoeveel mm doorsnede dan?
40 of minder hoop ik, en dan kom ik meteen passen :blush:

1 like

Hahahaā€¦ dank voor jouw enthousiaste reactie! :blush: Deze moet nog binnen komen en gaat niet ter verkoop Frankā€¦:smiley: Je mag altijd komen passen natuurlijk, maar je zal hem elders moeten kopen. Van Baal kan ik je van harte aanraden, in Nijmegen. :+1::wink:

2 likes

Check this out, een strakke moderne Oris uit 2001 ongeveer.


Maar die klassieke die jij te koop hebt staan is ook waanzinnig mooi.
Dus af en toe twijfel ik of ik er werk van zal makenā€¦
f1301549e932e18196bea2c974a97b4c70db8289_1_666x500

Wowhhh!

9 likes

Ha Frank kerel,

Mijn vader zei altijdā€¦ ā€œals je twijfelt; niet inhalenā€¦ā€ :thinking: Maarrrā€¦ ik voel me uiteraard zeer gevleid dat je het ter overweging neemt, :blush: Het is een heel mooi horloge trouwens en echt wel zeldzaam Ć©n in near mint conditie Ć©n een full set Ć©n een full service gehadā€¦ En je bent ook nog een horlogevriend van mijā€¦ stuur me een PB dan maken we vast een leuke deal. :+1::wink:

1 like

Vandaag de rubberen band opgehaald, mooi kompleet setje zo

18 likes

mooi :star_struck:

Mooi! Mijn vriendin heeft ook de kleine 29mm versie.
Welke maat is die van jou. 36mm?

1 like

Ik heb een pols van 20,5 cm omtrek. De Clean Ocean die ik heb besteld is 39,5 mm diameter.

1 like

Na 179 dagen intens dragen ligt mijn Oris Big Crown Pointer Date 80th bij Jaap, te wachten op een nieuwe eigenaar. Ik vond het, ondanks dat ik het niet verwacht had, weer tijd voor iets anders.

Mocht je dus zoā€™n bronzen rakker willen hebben, houd dan de website ten2two in de gaten!

5 likes

Gefeliciteerd en man je mag trots zijn ik heb zoiets nog nooit gekregen tijdens mijn werkbare jaren ā€¦ :persevere::disappointed_relieved:

Nu maar hopen dat mijn baas dit leest. :joy::rofl:

1 like

NA vandaag en ik ben er blij mee want wist niet dat Oris zoooo mooi is. Wat een kwaliteit afwerking en looks. :tada:

1 like

15 likes