ORIS only - deel 2

Nauwelijks vast te leggen op een foto maar deze weerspiegelt in de avond zo mooi :heart_eyes:

15 likes

Gister op het Rokin mezelf wederom vergaapt aan de Carl Brashear. Wat is die toch mooi. Ik blijf alleen huiverig voor die patina op het brons. Is dit enigszins op een niet-ingrijpende manier te voorkomen? Ik zag er op internet een paar voorbij komen die zijn ‘gewoon’ lichtblauw geworden. Ik weet niet of ik daar nou zo vrolijk van word.

Met iets dat licht zuur is, krijg je het soort van weg. Je kan bijvoorbeeld (verdund) azijn gebruiken.
Een andere optie is een zeer licht polijst middel, maar dan heb je kans dat je het brons zelf aantast. Het wat doffer worden, ga je moeilijk voorkomen maar dat ranzig blauw/groene wat je ziet is iets wat door puur verwaarlozen komt of het opzettelijk laten ontstaan van patina.

Maarten van de Oris Boutique zei dat citroensap (al dan niet verdund, dat weet ik niet meer) goed werkt.

Jaaaaa, eindelijk weer polstijd deze week :blush:

10 likes

Ken je dat?
Zit je een beetje te kloten op je pc, (facturen typen, routing proberen te maken voor nieuw magazijn) verveel je je eigen eigenlijk een heel klein beetje veel!
Maar ja, vandaag PC dag… Daar heb je de maandag vooral voor.

Idee!!!
HF is ook te zien op de PC. HOPLA en dolle pret.
Maar ja, lezen en typen is ook weinig feest op een gegeven moment, dan kan ik net zo goed verder met werk.

Idee 2!!!
Foto’s!!!

knip, knip.

Posten maar.





Back to work :roll_eyes:

25 likes

Froaie ploaties

1 like

Die foto’s van die 65 zijn wel heel goed gelukt!

1 like

Dank.
Ja vind ze ook mooi.
De 2de van de aquis vind ik ook lekker. Ook ff anders.

Crosspost :blush:

10 likes

Schaamteloos ga ik jou mededelen dat dit NIET je beste foto is, flats zelfs.

DOE JE GOED!!!

want hoe bagger je er ook een foto van maakt, ze is prachtig! Dus altijd geslaagd de foto!

2 likes

zie het blauwe gedeelte! Mooi man!

c288e7118d3870d8edb025ff7a38bc089188fde4_1_524x500

7 likes

Mag ik jullie verwennen met enkele 65 foto’s?




ok ok, deze is gewoon wauw in zwart wit.

21 likes

Heb m om de pols vandaag en hoe je er ook naar kijkt die 65 is van alle kanten en met alle lichtsoorten :star_struck::star_struck::star_struck:
Maar jouw foto’s doen m alle eer aan

2 likes

Altijd :star_struck:

1 like

Het begint nog steeds te kriebelen als ik die 65 zie :heart_eyes: wat een mooi dingetje is het toch! Is het denk je mogelijk om een 65 te krijgen voor rond de 900?

Met een retail prijs van rond de €2000,- zal dat lastig worden.
Maar als je een gokje durft te wagen is er 1 in Spanje uit 2017 te krijgen voor €995,- via Chrono

Nog mensen hier met de Big crown pointer date? Benieuwd welke band jullie op de blauwe dial hebben.

17 likes

Lekker smerig van de zonnebrand en het zout.

12 likes