ORIS only - deel 2

Staat er 1 bij van Baal in Nijmegen !

1 like

Ja klopt, maar aangezien ik hem tweedehands voor een lager bedrag van de hand heb gedaan, is de pijn nog niet weg…
Als er geen tweedehands zijn, dan shop ik wel voor een nieuw exemplaar. Maar ik denk dan dat ik hem ergens in Amsterdam ga kopen :blush:

2 likes

Er is een nieuwe pointer date kleur in 40mm blijkbaar (eerst was deze er alleen in 36mm). Wel stuk duurder dan de stalen met blauwe dial.

Wel jammer het is qua kleuren hem weer net niet. Ik vraag me toch af wat voor achtergrond de Oris designers hebben. In mijn ogen maken ze echt te veel fouten qua kleurkeuzes met de pointer date vooral.

Zelf even snel iets samengesteld. Voor mij zou dit de perfecte Oris pointer date zijn:

Psst @OrisBoutiqueAmsterdam :wink:

6 likes

Hmm, ik vind dit één van de beste combi’s van Oris.

Persoonlijk vind ik de keuze van Oris beter :wink: De bronzen bezel maakt hem wat warmer ogen.
Zo veel mensen zoveel smaken dus :smiley:

1 like

Ik vind hem ook erg gaaf in de nieuwe kleurstelling. Mooie combi met die blauwe plaat, bronzen bezel en bruine retro band! :slight_smile: Op de volledig bronzen versie na mijn favoriete PD.

1 like

En of!
Prachtig.

Als ik de mijne niet al had gehad was ik naar de AD gevlogen om aan te schaffen.

7 likes

Ik vind jou wijzerset wel mooier , iets minder dressy :ok_hand:

2 likes

Dank je en ben het ermee eens.

Goede morgen,. Koffie???
Ik ga er nu eentje tappen hierzo.

1 like

Goede morgen ! Het is hier al middag :smiley::metal: Zit in de trein naar Osaka momenteel :bullettrain_front: :japanese_castle:

6 likes

Deze ziet er in het echt fantastisch uit.
Maar dat is mijn mening :grin:

Het enige verschil is dat het nu volledig staal is, toch? Ik vond het origineel echt tof, tot ik las wat die dingen tegenwoordig kosten… Two-tone is aardig met een opmars bezig, dus dat zien de ontwerpers goed. Zelf houd ik wel van wat fout&goud, maar ik snap dat het niet iedereen zijn ding is :stuck_out_tongue:.

Dat valt wel mee toch? Zoveel duurder zijn ze niet dan de stalen varianten of heb ik iets gemist? Het is of brons of gold plated heb ik begrepen :thinking:

Bedankt voor de tip! Maar voorlopig blijft de chronoris op 1 op de Oris wishlist :smiley: ben er nog niet aan uit :thinking:

Deze

Of deze

Of misschien toch de 1917 van Robinh? Conclusie: oris maakt teveel mooie horloges :rofl:

8 likes

Beide heel mooi, maar mijn voorkeur…

12 likes

De Chronoris heb ik ook gehad en is zeker een erg mooi horloge en eens een keer wat anders…succes met de zoektocht :+1:t2:

3 likes

Helemaal mee eens!

2 likes

Ik had al een tijdje de nieuwprijzen van Oris niet meer in de gaten gehouden (opzich geen slecht teken :innocent:), schrok dat ze door de 2k zijn gegaan. Ik dacht altijd dat ze halverwege in de duizend (zo’n 1,5k) zaten, maar waarschijnlijk ligt dat aan mij.

500 euro?
Dat was dan in de jaren tachtig, maar dan in guldens :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

De Oris BC…

9 likes

Formuleerde het verkeerd, bedoelde halverwege in de 1k.

1 like