ORIS only - deel 2

Niet bij een boutique of AD

Ik heb wel eens aan Maarten gevraagd of ze niet ook tweedehands zouden willen doen. Ben vergeten wat zijn antwoord precies was, maar volgens mij ging het erom dat het lastig is om hier beleid voor te maken.
Maar als @OrisBoutiqueAmsterdam een deal wil maken met een nieuwe Oris, dan heb ik er wel horen naar :joy:

2 likes

There you go…

Is het hek van de dam? 2k onder list voor hij nog maar een vitrine heeft geraakt. Wat denken jullie hiervan?

3 likes

Nee hoor… was te verwachten :wink:

Begint er op te lijken :ok_hand:

3 likes

Dit is wel gek ja…

1 like

Was te verwachten imo. Die listprijs was dusdanig hoog…ik voorzag niemand dit model voor die prijs aanschaffen met al het andere moois dat er is te vinden in die prijsklasse.

Maar een in-house movement skeleton, met een gangreserve van 10 dagen, voor dit geld? No way.
Dus voor de liehebber is dit niet duur.
Ik herhaal : liefhebber :wink:

5 likes

Volledig eens. Maar ik was en ben oprecht geïnteresseerd in dit horloge, als je het prijskaartje even wegdenk. Het wordt straks toch wel heel interessant.

2 likes

Zo denk ik er ook over.

3 likes

Dat idd. :sunglasses:

1 like

mijn NA’S.

15 likes

Als hier nog btw op komt, dan zit je weer aardig richting de list. Verder staat Oris sowieso niet bekend om het goed houden van zijn waarde, net als de meeste andere horloge merken :yum:.

1 like

Bij onze oosterburen pik je m ook zo op. Prijs nog onderhandelbaar :wink:
Zullen nog wel wat zakken naarmate de tijd vordert :metal:

2 likes

Is ook zo. Maar het is best lullig als de prijs met 30% zakt voor de boutique er ook nog maar eentje verkocht heeft. Vorige week donderdag was die release-party nog. Dat gaat wel erg snel vind je ook niet? Ik gun een boutique dan ook wel tenminste een jaar de vruchten van zo’n flagship-model, maar ik ga natuurlijk niet meerdere duizenden euro’s ‘weggeven’ voor een boutique-ervaring. Met alle respect natuurlijk.

Dat is inderdaad jammer en ik denk ook dat Oris snel klaar is met deze ADs.

1 like

Heel mooi :star_struck:

1 like

Dat lijkt me ook! Onacceptabel gedrag wat mij betreft.

1 like

Dat betwijfel ik. Gebeurt toch bij meerdere merken, bij Oris al sinds jaar en dag.

Idd wel jammer dat t gebeurt. Dan moet t roer om bij Oris. Alleen de Boutiques laten verkopen. Maar ja: ze willen wel graag aantallen wegzetten natuurlijk :thinking:

1 like

Dit is hun flagship, hun ‘flex’ als je het zo mag noemen. Alle toeters en bellen uit de kast gehaald om dit horloge te lanceren, dan mag je toch op zijn minst verwachten dat ze de distributie zorgvuldig laten plaatsvinden.

Ik begreep ook dat er een gelimiteerd aantal uurwerken beschikbaar zijn voor de eerste badge, ik meen 1000. Benader het dan voor deze eerste 1000 als een limited en kies de plaatsen waar ze liggen zorgvuldig uit.

Wat een eerste eigenaar er vervolgens mee doet is een heel ander verhaal, maar dit is gewoon uit de hand van een handelaar.

2 likes

Helemaal met je eens hoor… Jammer dat de boutique nu eigenlijk direct buiten spel staat.

Nu betwijfel ik of ze er wel 1000 stuks aan listprijs kunnen verkopen. Die prijs is toch vrij stevig voor een merk als Oris. Ik vind Oris juist zo leuk omdat ze mooi spul maken in de 2K/2,5K range.

De Duitse aanbieder is zelfs een AD 🥺

1 like