ORIS only - deel 2

Bijzonder is dat toch wel. Zelfs als dit zonder btw is, uitgaande van 21%, is hij nog onder 5000 euro. Een goede 1000 onder list. Zou de AD het zelf dan ook niet zien zitten in de verkoopprijs van dit horloge?

De vraag is klein, de marges groot.

Wie zegt dat de vraag klein is? Ervan uitgaande dat ze daadwerkelijk ‘beginnen’ met 1000 exemplaren. Ik heb hem afgelopen donderdag pas voor het eerst gezien en ik was enthousiast en een potentiĂ«le koper (dat meen ik echt). Daarnaast is hij door letterlijk de gehele wereldpers (horlogegerelateerd) op de voorpagina geslingerd bij wijze van. De vraag naar de vraag kan m.i. helemaal nog niet worden beantwoord.

1 like

Het feit dat ze 20-30% onder list aangeboden worden, zegt genoeg

Maar dit gebeurt dus ook met Omega. Die commanders watch ging soms voor extreem lage bedragen de deur uit.

Blijft ruk dat het met dit model en zo snel gebeurt.

2 likes

Klopt inderdaad

1 like

Dank u!

Tja, waarschijnlijk heb je gelijk, maar het is op zijn minst merkwaardig. Hoe kun je de vraag weten als het horloge niet in de vitrines heeft gelegen? Het lijkt mij eerder speculatief. Uit angst, of voorkennis van bepaalde zaken.

Een wereldwijde marketingcampagne, breed opgevangen in de media. Dan komt het moment van verkopen en dan gaan ze plots als een komeet naar beneden omdat er zogenaamd geen vraag is. Maf toch wel.

1 like

Ja, daar heb je gelijk in. Het is inderdaad wat vreemd.

Volgens mij zijn er slechts heel weinig van gemaakt. Als je bedenkt dat er bij Oris ongeveer 50.000 stuks per jaar gefabriceerd worden, van de Aquis tot de 65
dan heb je het hier over misschien een honderd stuks. Of minder.
Maarreuh
 @OrisBoutiqueAmsterdam Maarten, kan jij hier wat duidelijkheid over geven?
Is iedereen toch wel benieuwd naar, zo te zien :slightly_smiling_face:
Tenzij het beroepsmatig niet kan uiteraard, maar zou je ons iets kunnen vertellen over hoeveel/waarom van dit horloge?

1 like

Ook benieuwd, vaak 50k gelezen, maar met een botique in elke wereldstad lijkt me dat bijna onmogelijk laag. Zelfs Nomos verkoopt veel meer (weet niet hoeveel meer).

Nee, die 50.000 klopt wel, dat is bekend. Gaat meer over de skeleton.

Eens! Als ik het geld onder m’n kussen zou hebben liggen vandaag nog :sunglasses:

1 like

5 likes

image

6 likes

OkĂ©, ik reageer ook maar even. Ten eerste; dit is natuurlijk zonder BTW via de zogenaamde “BTW-carrousels”.
Ten tweede is dit inderdaad een Duitse AD die waarschijnlijk

“toch maar die PPX” heeft afgenomen omdat Zwitserland er zo enthousiast over was. Eenmaal afgenomen blijkbaar iets minder zeker van zijn zaak. Beetje zwak wel want zoals @JPM al zei; ze zijn net uit, je kan er nu nog helemaal niks over zeggen.

Lang verhaal samenvattend; er zijn altijd meerdere factoren.
Natuurlijk is een Boutique er voor de vertegenwoordiging van alle Novelties en vooral van dit soort exclusieve horloges. Niemand verwacht dat dit model zich in de Benelux terug gaat verdienen (denk alleen al aan de 5 jaren innovatie die erin zitten) maar daarom is het juist leuk dat wij als onafhankelijk merk tóch zo’n gaaf en uniek horloge ontwikkelen. Gewoon omdat we het leuk vinden. Dat zal je bij een van onze grote conglomeraten nooit zien en daarom is iedereen in dit Topic denk ik juist zo blij met Oris.
De Boutique heeft natuurlijk ook graag een enthousiaste “ambassador” met dit nieuwe paradepaardje om de pols dus die zullen je ook niet wegsturen als je hierover begint zoals ik bijv. wel doe als je een uitverkochte groene Aquis wil halen voor een internet prijsje

PS: Zwitserland houdt dit uiteraard ook in de gaten.

PPS: Hoop niet dat ik nu van het Forum word gegooid omdat ik een keer m’n mond niet kon houden haha :joy:

14 likes

Netjes omschreven toch. Ik vind het duidelijk en helder. Je mond voorbij praten -of wat dan ook - is wat anders dan opheldering geven over iets waar je kennis van hebt. Top :+1:

1 like

ok, bedankt. En je geeft gewoon antwoord op een vraag :ok_hand:t4:, dus ik zie geen verkapte reclame oid als het forum dit zou denken. Wel mooi ook :

:sweat_smile: lekker om te kunnen zeggen.
Maar wat we nou ook nog willen weten : hoeveel van die PPX zijn er nou ongeveer gemaakt?

1 like

Graag een beetje hulp: :wink: , welke van de 2 moet blijven:

12 likes

2

1 like