ORIS only - deel 2

Inderdaad heel lastig op foto te vangen de Chronoris…irl super. :ok_hand:

1 like

Daar ga je geen spijt van krijgen :grin:

18 likes

Ding ding ding! Het is een 65 geworden inderdaad!

Dankjewel!

2 likes

NA is binnen hoor. Ik ben blij :innocent:

22 likes

Staat je helemaal goed! Geniet er van.

1 like

13 likes

Ik denk het ook niet. In de winkel vond ik hem wat slank. Maar ik prefereer toch vaker een stalen band dan een lederen. Hoewel de band van Ko (struisvogel) op de Mido beter past en toch wel erg prettig draagt. Ik heb hem vrij dun laten maken en dat rolt heerlijk soepel om de pols. De Movember lederen band is vrij dik en redelijk stug. Daar heb ik toch iets minder plezier van.

1 like

Dankjewel Robin, gaat zeker goed gebeuren!

1 like

Altijd leuk, bij het stoplicht even wat foto’s schieten


17 likes

19 likes

Dan de mijne er ook maar weer even bij…:grinning:

Wat een heerlijk klokje is dit toch!:slightly_smiling_face:

21 likes

Ik denk dat ik zo onderhand wel kan zeggen dat de Aquis mijn favoriete horloge of all time is.
Ongeacht welk model. Want ze zijn echt bijna allemaal prachtig

3 likes

Daar ben ik het- in ieder geval in dit segment van de horloge markt- helemaal mee eens! Een van mijn absolute favorieten. Gewoon een topklokje!:ok_hand::wink:

1 like

Ik vind ze zo mooi maar ik doe te veel aan banden swappen :rofl: het zou niet werken tussen mij en een aquis denk ik

2 likes

Ik heb slechts 2 vintage Oris-sen :grinning:

16 likes

Maar wel twee hele mooie… :+1: Die zwarte plaat komt toch van het forum? Een jaar of 2 terug? :slightly_smiling_face:

Nee, deze komt uit België en van iemand die niet op het forum zit. Ik vind hem prachtig en hou hem daarom telkens…maar draag hem echt nooit. :rofl:Het schijnt een van de eerste Oris duikers te zijn? Al vind ik het haast meer een dresser dan een duiker. Misschien weet iemand hier daar meer over?

1 like

Hij is prachtig!:heart_eyes: Er was er dus zo een op het forum en door te lang twijfelen greep ik mis. Nu nog eeuwig spijt van…:confounded:

Het is denk ik een voorloper van de huidige Divers 65 serie. Dan zou hij volgens de overleveringen half jaren 60 moeten zijn. Qua design zou ik toch eerder eind jaren 50 schatten.

Bijzonder klokje. Niet wegdoen. En als ie toch weg zou gaan… Klokkengek wil hem wel.:wink::+1:

1 like

Op Watchuseek vond ik een topic dat dit de ‘originele’ Oris 65 Duiker was. Dit werd onderschreven door een aantal leden. Ik vond het alleen een beetje apart omdat je zou denken dat hij dan een bezel zou hebben.

Door topics als dit krijgt een horloge vaak wel weer polstijd :smiley: Mocht hij weg mogen dan zal ik aan je denken. :stuck_out_tongue:

1 like

Dat is exact wat ik bedoelde!:wink::+1:

Lekker dragen en van genieten. :blush: