ORIS Only - deel 3

Straks heb je die van jou nog sneller dan mij :sweat_smile:

1 like

Dat zou toch wat zijn. :hugs:
Ik ben erg slecht in wachten, dus neem het heft in eigen handen om de snelheid erin te houden. Vergeet niet, ik ben nog niet 100% om. Dus we gaan t morgen zien.

Doe ik ook met de HFLE…die verwacht ik ook morgen.
Altijd spannend of de planning verloopt zoals gehoopt, ga wel van morgen handen vol NA’s uit.

Om het verhaal compleet te maken.
Heb zojuist nog een mooi horloge van mijn vrouw cadeau gekregen. Die hoop ik voor kerst nog hier te hebben.
(Deze heeft ze in D-land besteld)

Oris topic, plaatje!

13 likes

Wat een aanwinsten, je zal niet weten wat eerst dragen :smiley: geniet van de horlogegekte! We zien het wel passeren he :wink:

2 likes

Dubbele post, sorry daarvoor :wink:

14 likes

Hmm dit is best een mooie combi. Ik was er van overtuigd dat ik de 65 op staal wilde hebben. Totdat hij om de pols zat. Ik vond leer beter bij de vintage uitstraling passen. Er was te veel staal(kleur) te zien waardoor ik het idee kreeg dat het een klatser moest voorstellen terwijl de 65 dat totaal niet is. Heel benieuwd hoe de bico band in het eggie staat.

3 likes

Paar mooier plaatjes op deze druilerige dag :wink:

22 likes

Prachtig.

:hugs::face_with_hand_over_mouth::heart_eyes:

29 likes

Droomrijtje!

2 likes

ben er zelf stil van!!!

Die canvas van de zwarte pointer date, die staat gok ik ook heel mooi op de nieuwe pointer date.
mmmmmm ik voel een probeer momentje.

Vind het originele bandje erg mooi, maar denk dat ik hem lastig combimeren vind.
Heb wel wat ideeen voor een mooi custom alternatief.

Thanks!

1 like

Vandaag mijn NA de Oris prodiver binnen gekregen en super blij.
Uit verweggistan en wat krijg je dan, een horloge? of een kapotte baksteen?
tenor

Omdat ik eigenlijk geen zin heb ik gereutel van niet Oris liefhebbers post ik hem hier.

Op zich ben ik er niet lang naar op zoek geweest maar heb ik er al wel lang naar zitten kijken.
Ooit in een ver verleden toen mijn centjes het toelieten om een zwitsers horloge te gaan kopen had ik al eens naar de prodiver zitten kijken. Maar plastic als onderdeel van zo’n duur horloge, die prijs op zich (voor mij toen heel duur). En eenmaal bij de juwelier ben ik verliefd geworden op de Oris meistertaucher. Leuk horloge, vele jaren met plezier gedragen, maar de regulateur complicatie begon op een gegeven moment toch tegen te vallen.

Daarnaast had ik ook nog een panerai (112), mooi horloge, maar door de lederen band en geen fijnafstelling zat deze nooit echt lekker. En ondanks dat ik dit horloge inmiddels prima financieel kon dragen had ik toch altijd het gevoel dat ik een beetje voorzichtig moest zijn. Ik deed hem af als ik met mijn zoontje naar de speeltuin ging en als we er toevallig langs kwamen had ik toch altijd het 'shit ik heb mijn horloge nog om" gevoel. Ook begon ik steeds vaker te vergeten om hem elke dag op te winden, het kwam nooit uit die ik straks wel. Dus ook die maar in de verkoop. Veel plezier van gehad, maar tijd voor wat anders.

Inmiddels droeg ik steeds vaker een smartwacht vanwegen het hardlopen. Lekker licht en klein, maar geen echt horloge. Dus op zoek naar een klein maar fijn horloge.

De keuze is reuze, maar zeker als ik de lume shots zie van de Oris 65 met die retro cijfers kijk ik toch altijd net wat langer. Deze is niet op zo veel plekken op voorraad meer (heb ik wat met uitverkochte horloges?) en om hem nu zomaar blind op internet te bestellen vond ik niet prettig. Dat heb ik ook al eens met een speedmaster gedaan en dat is zeg maar niet bevallen. Na 3 dagen naar SuperC toe.

Nu was ik een week of wat geleden in Amsterdam, dus even de Oris boutique binnengewandeld en voortreffelijk geholpen. Ergenlijk ook gewoon vanuitgegaan dat ik met de 65 naar buiten zou wandelen. Maar de 65 in het echt sprak me niet aan, en zo klein en fragiel lijkend, nee dat is niks voor mij. Nu heb ik altijd wel eens zo’n prodiver willen passen en als iemand ze toevallig heeft dat moet dat dan toch wel de Oris Boutique zijn. Dus gevraagd en ja hij had er een. Zoals eerder ergens gepost dacht ik dat de tranen van het lachen mij in de ogen zouden springen hoe groot hij was maar… dat viel toch best wel mee. Ja het is een ontiegelijk groot horloge, maar het ken net. De lugs vallen niet buiten mijn pols en na die Panerai is dit niet bizonder groot zeg maar. Alleen veel industrieler vorm gegeven.

Helaas hadden ze alleen de GMT versie. En wat moet ik met GMT een functie die ik echt zelden zal gebruiken. Ze hebben een nog grotere chrono variant, nog zo’n functie die ik nooit gebruik op mijn andere horloges. En de moderne vromgeving vind ik toch net wat minder, geef mij maar de oude variant wijzers. Ok, toch nog 10x over gedacht om terug te lopen en hem te halen, maar nee, laat ik dat maar niet doen.

Eenmaal weer thuis het internet op en daar weer de oude Prodiver pointer moon tegen gekomen.
En dat plastic als crownguard op een duiker snap ik nu veel beter. En ik had geen zin in 2e hands. Dus even kijken op chrono. 2e hands, 2e hands, nieuw levertijd van een week, enz, enz. Dus ik twee pipos uit Duitsland en Zwitserland gemaild of dat ze die nieuwe nog op voorraad hadden. Maar natuurlijk van beide een beetje verontwaardigde reactie terug van “is oude model hè, die hebben we natuurlijk niet meer”. Waarvoor zet je ze dan op je website knuppel (traffic genereren waarschijnlijk).

Maar ook een amerikaan had hem nog staan, generiek plaatje er bij, 17 reviews. Lekker betrouwbaar. Toch had ik die meegenomen in mijn mailing spree. En ja hoor, die mailt terug. “Ja ik heb hem nog, gloed nieuw, van een AD met garantie”. Tuurlijk, laat maar een foto zien van het werkelijke product. En warempel, hij komt terug met foto’s van een daadwerkelijk horloge. Filmpje er bij. Maar op dat filmpje staat de verkeerde band. Dus terug gemaild. En snel reactie met sorry en een nieuw filmpje en foto’s met de correctie band.

Humm, what shall I do? De prijs is ook wel wat ik er voor uit wil geven. Minder dan sommige 2e hands op chrono en als hij echt nieuw is is dat echt een leuk prijsje (inclusief verzenden wat soms toch ook al aardig kan oplopen). Hij bood ook gewoon trusted checkout. En het contact was niet snel, maar wel solide.

Dus wie niet waagt wie niet wint. Ben ook nog verzekerd via mijn CC, dus hoppa. Horloge besteld bij een bedrijfsje vanuit een kantoren pand in Miami met 17 reviews.

Ik heb betaald en krijg de rekening. Nu zie ik ook die beste man zijn volledige gegevens en niet alleen een bedrijfsnaam en adres. Dus effe googlen. En hij staat op linked-in. Eigenaar van dit, store manager van dat.

Nu gaat hij echt komen.
Hij had gezegd dat de kosten inclusief douane kosten edg. waren.

Even later komt ook de track en trace code binnen… Het horloge komt uit… Nederland :rofl:

Ok, ok, sint Maarten, maar dat is Nederland, en vandaar dus ook geen douane en ander bijkomende kosten gereutel.

Nu had ik zelf het afkomstig zijn van een AD een beetje weggeschreven als het zal wel. Die zal wel ooit door een AD aan een grijze zijn verkocht (dus hij komt bij een AD vandaan,… technisch gezien). En deze winkeldochter ligt al jaren ergens op de plank.

Maar Sint Maarten heeft een Oris AD. En daar is die gozer dus nog steeds store manager van. Dat maakt het er niet minder een winkeldochter om, maar ik heb wel gewoon tot 2023 garantie bij Oris zelf. En ik heb zelf ook echt de stickers er af kunnen halen.

Dus nieuw horloge voor minder dan de laagste full set 2e hand op chrono.

Is alles 100% zonnig dan? Nee, 99.99% maar niet 100%.
Er zitten 2 miniscule plekjes dat je kan zien dat dit een winkeldochter is die jaren lang van vitrine naar vitrine is gegaan.

Hier het ene miniscule plekje op de lug <0.5mm.

En het nadere miniscule plekje zit op de band, en kan je eigenijk alleen voelen en is nog kleiner dan dit plekje.

En, bij de rubberen strap zit de verkeerde clasp.
Eerst hadden ze op de foto als 2e band de band van de Prodiver force recon er bij. Nu hebben ze uiteindelijk wel de goede rubberen strap geleverd, maar met de RVS clasp ipv de Titanium clasp. Ik heb echter een aantal jaar geleden een Oris Depth gauge gekocht en daar zat ipv de RVS clasp de Titanium clasp bij. Dus ja, moet ik daar nu wakker van gaan liggen? Ik slaap er nog een nachtje over of ik er een princiepe kwestie van zal maken. Maar ik heb nu gewoon 2 complete sets.

En nu wel het meest mooie. Bij beiden is de band ingekort op mijn polsmaat.
In de linker hoek…
giphy

Depth gauge 46mm RVS

Prodiver 49mm Titanium

23 likes

Allebei toppers hoor!
En een lange zoektocht zorgt altijd voor extra liefde voor een horloge. Geniet ervan!

1 like

Mooie Oris collectie! De nieuwe BCPDRCLE past er mooi bij :+1::blush:

1 like

Coole set :+1:
Mijn keuze zou uitgaan maar de Depth Gauge. Cool met dat geel.

1 like

Lekker bakkie maat! :smile:

1 like

Nogmaals gefeliciteerd. Wat voelt dat licht aan he, voor zo’n groot horloge.

1 like

Haha. Prachtig verhaal. Ik wens je er veel plezier mee!

1 like

Grote blij

25 likes