ORIS Only - deel 3

Het is een limited edition. Daarnaast uiteraard de bronzen kast dat duurder is. Desalniettemin een hoop geld.

1 like

Ja maar dat is voorlopig de enige met het nieuwe caliber.

Ik ben razend benieuwd wat Oris verder gaat doen met de 400. Enerzijds zie ik het uurwerk graag in meer modellen, waaronder de Aquis en de o zo mooie Artelier Date. Anderzijds hoop ik dat de kracht van Oris (zoals ik het zie: topkwaliteit klokken met een ‘basic’ uurwerk) als zodanig behouden blijft en het merk niet de Omega-kant opgaat (álles in-house uurwerk).

1 like

Maakt Oris ook weleens geen limited editions dan? :upside_down_face:

Hoe dan ook ik ben nog iedere dag blij met mijn Source of life ltd.

1 like

Ja het is lastig bij te houden.
Zeker als je bedenkt dat alle limited editions in de toekomst ook onderhoud nodig hebben en nieuwe wijzers of dials. Oris moet een goede administratie en voorraad onderhouden. Maar misschien valt dat nog mee, als het alleen de dials zijn.

Is de aparte seconde wijzer het enige verschil tussen de 400 en 401?

Voor zover ik weet wel.

Dat vroeg ik me ook af, wel gaaf dat ze gelijk aan “complicaties” denken, ik ben benieuwd naar 402, 403 etc

1 like

Iemand een idee hoe dit type stalen band heet?

Waar zou je zoiets origineel en/of door derden gemaakt kunnen aanschaffen?
Het horloge is onderweg, maar op rubber, een leren band laat ik wel maken door Ko, maar zou hem ook wel eens af en toe op staal willen gaan zetten.

3 likes

14 likes

Had je hem niet beter direct op staal kunnen bestellen dan :thinking:
@OrisBoutiqueAmsterdam is wel snel met bandjes is mijn ervaring :innocent:

2 likes

Hij is niet nieuw, deze band zat erbij :slight_smile:

1 like

Ja daarom juist , als ik een horloge zou kopen en ik wil er staal op zou ik hem altijd op staal kopen . Of is het een gebruikt horloge?

:grinning:

Inderdaad gebruikt

1 like

Ow… sorry niks gezegd dan :blush::sweat_smile:
Mooi horloge … dat zeker. Op staal inderdaad ook erg gaaf! Weet jij zo de lugmaat ? 21mm geloof ik of niet?

1 like

Nog geen idee, daarom moet ik ook even wachten met de leren band te laten maken, ik kan het ook opzoeken natuurlijk, maar voor de juiste band wil ik het horloge eerst even vasthouden.

1 like

Verstandig, ik heb ook wel eens een band gekocht die niet paste omdat de specs verkeerd waren opgegeven…

1 like

Origineel is dit de leren band, redelijk veilig natuurlijk, maar ik zou te denken aan zo’n band maar dan geperforeerd omdat het een sportief horloge is:

En mix dus met deze rubberen band:

7 likes

Die rubberen band staat hem zeer goed. Lekker sportief. De lederen band vind ik erg saai ogen. Een racing strap (geef jezelf al aan) zou hem inderdaad veel beter staan.

1 like

14 likes