Even wat vintage stukken aan het opzoeken en ik vond deze modellen terug. Ik vermoed een model geïnspireerd op deze, want dit gelijkt er toch behoorlijk op

Even wat vintage stukken aan het opzoeken en ik vond deze modellen terug. Ik vermoed een model geïnspireerd op deze, want dit gelijkt er toch behoorlijk op
Dat lijkt me best leuk, een reissue van die tweede. Echt een mooi klassiek ontwerp.
Inderdaad dat wordt dan een mix van een pointer date en de 1917 big crown LE. Die heb jij gehad dacht ik?
Ja twee keer . Blijf hem mooi vinden hoor. Dat bolle glas is echt heel gaaf en de lume is ook supercool.
Heritage ook.
Maar ik wil hem niet meer haha.
Lekker hoor deze maar hoe groot is die ?
Deze is 40mm, lugwidth 18mm wel dus zonder de bund is’t niet in verhouding vind ik.
Hopelijk doen ze dat beter met de nieuwe morgen
Dat wel maar de bund vind ik zooo lelijk komt er morgen een nieuwe dan ? Vind het wel een gaaf model…
Ik vind bund ook niet fantastisch. Maar bij deze was het echt gaaf en comfortabel. Het verhaal erachter is ook leuk. Piloten uit die tijd hadden nog open cabines waardoor het erg koud werd. Een polshorloge was ook koud en het bund deel, beschermde tegen de kou.
Ja het verhaal erachter is zeker mooi en nostalgisch maar ik kijk alleen naar de esthetische vormen en dan vind ik het helaas niet mooi…
@illewoare Ik heb 'm gister al even snel op de Zoom meeting gezien, maar was slechte beeldkwaliteit.
Zal verder nog niks verklappen, volgens mij nog een uurtje wachten
Nu kan ik zeker niet meer wachten! Geen teleurstelling hopelijk?
Heel erg mooi, alleen heel erg jammer dat het weer een Ltd is
Frisse verschijning en goede evolutie met die kleinere kast. Maar mijn gebruikte BCPD Movember vind ik voor €2000 minder nog mooier.
Hij is mooi en gebalanceerd en 38mm is een mooie maat voor zo’n LE Het grijs weet ik nog niet goed of het wat te saai vind en ik zou er alleszins een andere band op zetten. En is het jammer dat hij geen fluted bezel heeft? Misschien wel
De prijs is ook zo’n dingetje, 3400 euro is zowat het dubbele wat je betaalt voor een “standaard” Oris, dus een impulsaankoop zal’t nooit worden.
Ik laat het nog wat bezinken
Goed verwoord. De prijs is iets dat mij ook gaat tegenhouden.
En helaas heeft Oris nog niet het momentum van gewildheid dat andere merken hebben. Wellicht komt dit nog een keer.
Edit:
Het nieuwe uurwerk past dus wel in een 38mm kast he? Dat is wel knap vind ik